5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialVolvo V60: Viitorul, acum

Volvo V60: Viitorul, acum

Pare SF: o maşină capabilă să plece singură de pe loc, să accelereze în funcţie de maşina din faţă, să încetinească şi chiar să oprească singură, repornind automat când maşina din faţă pleacă din nou, avertizându-te dacă ieşi de pe banda ta. Volvo V60 face toate acestea astăzi, ba încă şi ceva în plus.

Volvo are o poziţie dificilă în lupta cu tripleta premium germană: are preţuri aproape la fel de mari, dar motorizările şi ţinuta de drum sunt încă în urma liderilor teutoni. Totuşi, suedezii au contracarat, ocupând poziţia de lideri în tehnologiile de asistenţă a şoferului, fără să uite şi celelalte puncte forte ale mărcii. Volvo V60, breakul familial de clasă medie, este un exemplu puternic în acest sens.

Confort în stil Volvo

Volvo rămâne unul dintre fabricanţii cu cele mai confortabile interioare, depăşind în rafinament chiar şi concurenţii germani deja amintiţi. Cel puţin în echiparea Summum, ai de-a face cu tot ce îţi poţi dori de la o maşină premium – de la plastice moi şi plăcute la atingere până la tapiţeria de piele fină, de la consola centrală cu forma unei foi de metal care parcă pluteşte până la fotolii care te învăluie.
Silenţiozitatea acestei maşini pune în valoare sistemul audio High Performance, care sună excelent, iar modul în care suspensiile absorb atât denivelările mari, cât şi pe cele mici şi repetate este o lecţie pentru oricine vrea un tourer premium. În fine, spaţiile de stocare sunt numeroase, de mari dimensiuni şi dispuse la îndemână. Şoferului îi va lua totuşi ceva timp să se acomodeze cu dispunerea comenzilor maşinii, stilul Volvo fiind unul aparte. Îmi este imposibil să critic ceva la acest interior.

Arma automată

Modelul testat avea sub capotă motorul turbodiesel D3 de 2 litri şi 163 de cai, un propulsor care dezvoltă un cuplu uriaş, de 400 Nm. Cuplat cu o cutie automată Geartronic foarte rapidă, D3-ul te afundă în scaun la plecările în trombă de pe loc, puntea faţă chiar jucând un pic sub forţa colosală a motorului. Totuşi, odată trecut de 60 km/h, lucrurile se liniştesc, astfel că acceleraţia de la 0-100 km se face în 9,4 secunde iar pretenţiile sportive dispar. Vei putea depăşi rapid, ce-i drept, însă cele 1,75 tone ale maşinii îşi spun cuvântul atât în reprizele pe liniile drepte, cât şi în viraje.

Atât direcţia, cât şi şasiul sunt gândite preponderent pentru confort, astfel încât stilul de condus va fi unul pe măsură, orientat spre familie. Consumul mediu de 6,1% (8,9 în testul nostru) arată şi el spre zona în care Volvo mai are de recuperat faţă de tripleta germană pe care o vânează.

Arma principală a suedezei este

reprezentată de sistemele de asistenţă a şoferului, în special de pilotul automat autoadaptiv, care, odată programat la o viteză maximă şi activat, va urma maşina din faţă la o distanţă sigură (ajustabilă), fie că e vorba de demarare, de accelerare sau de încetinire şi chiar oprire şi repornire, maşina mergând practic singură. Adăugaţi la asta sistemul de avertizare la depăşirea involuntară a bandei de rulare, sistemul de frânare automată în caz de accident iminent cu un pieton sau o altă maşină, sistemul de avertizare în caz de oboseală şi cel de monitorizare a unghiurilor moarte şi înţelegeţi până unde a mers Volvo în privinţa tehnologiilor.

Preţul standard al unui Volvo V60 D3 163CP AT este de 35.636 euro cu TVA inclusă, în timp ce modelul testat, cu toate opţionalele mai sus-menţionate, costa 47.766 de euro. Un preţ care rămâne mai mic decât al concurenţilor germani similar dotaţi, pentru o maşină mai puţin dinamică dar cu un confort superior şi tehnologii mai avansate de asistenţă, semn că marca suedeză nu e încă dispusă să lase pe nimeni în zona pe care o domină încă din plin.

Volvo V60 D3 163CP AT
Motor: 1.984 cmc, motorină
CP: 163/2.900 rpm
Cuplu maxim: 400 Nm/1.400-2.850 rpm
Lungime, înălţime, lăţime: 4.628/1.865/1.484 mm
Greutate la gol: 1.754 kg
Transmisie: automată
Ampatament: 2.776 mm
Rezervor: 68 litri
Portbagaj: 430 litri
Viteza maximă: 215 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h: 9,4 s
Consum urban, extraurban, mixt: 8.3%, 4.9%, 6.1%.
Preţ: 47.766 euro cu TVA inclusă.

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Jannik Sinner, performanță istorică pe hard în 2024! Al doilea cel mai bun sezon din istorie

Tânărul italian a încheiat un an fenomenal, consolidându-și locul în istoria tenisului, cu un procentaj uluitor de victorii pe hard, depășit doar de Roger...

Activitatea stațiilor ITP continuă manual, fără eliberarea imediată a documentelor, anunță RAR

Registrul Auto Român (RAR) a anunțat că, din cauza unei defecțiuni tehnice survenite joi în camera serverelor, stațiile ITP autorizate pot efectua inspecții tehnice...

Marea Britanie și aliații săi nu vor ceda amenințărilor cibernetice ale Rusiei și vor continua să sprijine Ucraina

Marea Britanie și aliații săi nu vor ceda amenințărilor cibernetice ale Rusiei și vor continua să sprijine Ucraina în fața agresiunii ruse, a declarat...
Ultima oră
Pe aceeași temă