Producătorii de automobile au urmat mult timp regula simplă: pentru a crește puterea motorului trebuie făcut blocul motor mai mare. Cei de la Volvo fac acum opusul. Ei doresc eliminarea treptată a motoarelor cu cinci și șase cilindrii, în favoarea celor cu patru cilindri, care sunt cu aproximativ 45 de kg mai ușoare și produc aceeași cai putere. Motorul Drive-E este unul dintre acestea și este disponibil pe modelul sedan Volvo S60.
Pentru compensa deficitul de putere la noul motor, inginerii au făcut ceva neobișnuit: au adăugat un turbocompresor și un supercompresor. Supercompresorul acționează imediat la vitezele mici pentru a produce mai multă putere, în timp ce turbocompresorul are timp să acționeze, deoarece motorul e deja turat.
Acest sistem face parte dintr-o nouă tendință de pe piața auto din SUA, unde producătorii promit să facă motoarele cu combustie internă mult mai eficiente.
Cei de la Volvo scot două motorizări, una de 2.0 litri cu 250 de cai putere și una de 3.0 litri, ce va dezvolta o putere de 325 cai putere.
Volvo S60 face astfel, cu noul motor, o economie de 11,8 litri consum la 100 km în oraș și 8,1 litri la rularea pe autostradă. Modelul va incepe sa fie produs din anul 2015.