V2 Sagitta este un prototip construit în anii 40′, bazat pe Volkswagen Beetle. Modelul a fost un experiment al unui inginer german, astfel că forma sa este mai aerodinamică decât a lui Golf 7 sau a noului Mercedes CLA, cunoscut drept cel mai aerodinamic model de serie din lume.
Kurt Volkhart a început să lucreze la un model VW Beetle Typ-60 încă din perioada celui de-al doilea război mondial, încercând să-l modifice conform unor studiilor de aerodinamică ale renumitului inginer german Baron von König-Fachsenfeld. Ceea ce a ieşit a fost unul din cele mai aerodinamice modele din istorie.
Vezi şi FOTO Maşină UNICAT din 1935, vândută pentru 4,5 milioane de dolari
În mod uimitor, deşi are un motor de doar 1,1 litri şi 24 CP, standard la acea dată pe Bettle, V2 Sagitta (Săgeata) poate atinge o viteză maximă de 140 km/h graţie formei sale, dar şi materialelor uşoare, precum aluminiul, folosite în construcţia sa. Din păcate, din cauza războiului, doar un singur model a ieşit la lumină.
Cât de aerodinamic este acest prototip ne-o demonstrează chiar Volkswagen, care a luat maşina şi a testat-o anul acesta în tunelul său de vânt din Wolfsburg. Rezultatele au fost uluitoare, „Săgeata” obţinând un coeficient aerodinamic de 0,217.
Spre comparaţie ultima generaţie Volkswagen Golf are un coeficient de 0,27, în timp ce coeficientul lui Mercedes CLA, lansat anul acesta, este de 0,22. Singurul model care este mai aerodinamic decât Săgeata este tot un model construit din raţiuni de eficienţă, respectiv aerodinamică şi anume Volkswagen XL1 (coeficient 0,189).
Vezi şi SHELBY 1000/Ford Mustang, cel mai puternic bolid din lume. Vezi cât costă şi câţi cai are!