O vitrina bine realizata si amenajata poate vinde cu pana la 30% mai multa marfa. Sticla in combinatie cu alte materiale face ca produsele expuse sa fie mai usor de observat, in plus utilizarea diferitelor spoturi luminoase le pune in valoare. "Cererea e din ce in ce mai mare, pentru ca foarte multe firme de pe piata se modernizeaza din timp in timp", spune un patron din Cluj, Victor Tarasescu, care adauga: "Cele mai multe comenzi vin de la firmele noi, de la multinationale, care isi deschid firme de lucru, reprezentante in Romania. La fel si de la firmele de telefonie, de bijuterii". Pretul vitrinelor poate varia de la 300 de euro pana la 1000 de euro, daca sunt iluminate, securizate si pe rotile etc. Sunt confectionate din materiale futuriste, o combinatie cu aluminiu si inox pentru structura, plexiglas transparent, translucid, fumuriu si chiar oglinda. In cazul vitrinelor in care se expun bijuterii, stilouri de marca ori chiar armament, sticla este securizata, continand cateva straturi de folie speciala, pentru a nu putea fi distruse usor. Victor Tarasescu are 60 de angajati, printre care si designeri. Designerul se ocupa de conceptia, de creatia produselor. "Pe Champs Elysées, la Paris, putem avea surpriza sa dam cu ochii peste acelasi produs pe care l-am vazut si la Bucuresti, dar pentru ca la Paris vitrina arata mai spectaculos avem impresia ca este alt produs", spune Tarasescu. Producatorii au ca piata de desfacere majoritatea oraselor mari. si vitrinele frigorifice au cerere pe piata. Fie ca sunt orizontale sau verticale, pentru cofetarie si patiserie, fie ca sunt vitrine tip perdea de aer, dulapuri sau chiar insule frigorifice din sticla si metal, cu geam panoramic, prevazute cu ventilatoare pentru recircularea aerului, aceste echipamente sunt nelipsite din afacerea intreprinzatorilor. "Hotelurile, hypermarketurile sunt nevoite sa le achizitioneze", spune Gino Zibran, un importator si distribuitor din Bucuresti, care continua: "Nu acelasi lucru se intampla cu magazinele mici, de cartier. Ele depind de sistemul de electricitate facut de Ceausescu, dimensionat la anii ‘70-’80, care nu a luat in calcul faptul ca romanii ar avea nevoie sa aiba la dispozitie electricitate pentru un consum de 24 de ore din 24". Producatorii romani de astfel de echipamente au constatat ca de anul acesta vanzarile lor au crescut.