Incepand din 15 aprilie vor demara lucrarile de reabilitare pe tronsonul Bucuresti-Constanta, parte a Coridorul IV paneuropean. Pe sectorul romanesc acesta are are o lungime totala de 1.395 km, iar tronsonul Bucuresti-Constanta are o lungime de 225 km. De la granita ungara pana la Constanta, el strabate Romania de la nord-vest la sud-est, principalele localitati prin care trece fiind: Curtici, Arad, Deva, Simeria, Coslariu, Sighisoara, Brasov, Ploiesti, Bucuresti, Fetesti, Constanta. Lucrarile de reabilitare a liniei de cale ferata Bucuresti-Constanta se vor desfasura pe trei tronsoane, finantate astfel: Bucuresti Nord-Baneasa si Fetesti-Constanta, cu o valoare de 356,3 milioane euro si Bucuresti Baneasa-Fundulea-Fetesti, in valoare de 308,9 milioane euro. Proiectul de reabilitare pe tronsoanele Bucuresti Nord-Baneasa si Fetesti-Constanta este finantat de Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala (JBIC), in urma unui acord de imprumut, semnat intre Guvernul Romaniei si JBIC. Antreprenorii au fost desemnati castigatori in urma unei licitatii internationale.
Finalizarea lucrarilor de reabilitare pe tronsoanele Bucuresti Nord-Baneasa si Fetesti-Constanta este prevazuta pentru anul 2008. Portiunea Bucuresti Baneasa-Fundulea are termen de finalizare anul 2009.
In urma finalizarii acestui program de reabilitare, trenurile vor circula cu viteza de 160 km/h, urmand ca pe unele tronsoane sa ajunga pana la 200 km/h, in conditii de siguranta in traficul feroviar.
Circulatia feroviara pe sectiunile care intra in programul de reabilitare se va desfasura dupa alte orare, astfel incat sa nu existe probleme in transportul feroviar pe tronsonul Bucuresti-Constanta. In perioada de executie a lucrarilor pe sectiuni, circulatia feroviara va fi inchisa pe un fir, conform graficului de executie, asigurandu-se astfel o capacitate de circulatie de circa 36 perechi trenuri/zi de calatori si de marfa.