Fara respectarea unor reguli gramaticale nu exista o buna comunicare si aceasta trebuie sa functioneze mai cu seama intre profesori si elevi. In 7 mai, doamna ministru al educatiei, Ecaterina Andronescu, ii asigura pe elevii care tocmai dadusera o proba la limba romana (al carei subiect fusese gresit enuntat de cei care-l intocmisera – da, este posibil si asa ceva!) ca: "…niciunul dintre elevii nostri n-au nimic de suferit", adica niciunul (…) nu are nimic de suferit. Orice comentariu este de prisos.
In cadrul festivitatii de la Palatul Cotroceni, cu ocazia premierii doamnei Murarescu, se spunea, intre altele, ca "merita felicitati…". A merita, ca si a trebui sau a se cuveni sunt verbe impersonale care au caracteristica sintactica de a nu primi pozitia de subiect sau, daca o primesc, de a realiza subiectul ca propozitie conjunctionala sau ca echivalent al acesteia: merita sa fie felicitati, trebuie sa fie felicitati, se cuvine sa fie felicitati.
In 9 mai, pe postul B1 Tv, intr-o emisiune despre Castelul lui B.P. Hasdeu, de la Campina, se spunea ca din turnul Observatorului se faceau "observatiuni" in loc de "observatii".