Grupul MOL a înregistrat, în primele trei luni din 2013, un rezultat operaţional (EBITDA CCS – excluzând elementele speciale şi fluctuaţiile de preţuri) de 141 miliarde forinţi, ceea ce reprezintă o îmbunătăţire de 2% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
În cazul României, vânzările de carburanţi au crescut în primul trimestru cu 5% comparativ cu perioada similară a anului anterior, de la 101 mii tone la 106 mii tone, determinând majorarea cotei de piaţă la peste 13%.
Citeşte şi MOL nu va încheia un acord cu NIS privind explorarea şi producţia de petrol în România
Creşterea vânzărilor a fost susţinută de extinderea reţelei de benzinării, care a ajuns la 137 de unităţi la finele lunii martie 2013, precum şi de activitatea intensă de marketing. Vânzările de motorină au crescut cu 5% în Q1, la 77 mii tone, iar cele de benzină s-au menţinut constante, la 27 mii tone.
Factorii principali care au contribuit la acest rezultat au fost: micşorarea producţiei de hidrocarburi şi preţul mediu în sectorul exploatare şi producţie au fost parţial compensate de vânzări mai mari de hidrocarburi în Croaţia, determinate de vânzarea tuturor stocurilor acumulate, potrivit unui comunicat remis România liberă.
În acelaşi timp, rezultatele în scădere ale diviziei de transport de gaze naturale din Ungaria au fost generate de condiţii climatice mai blânde şi de tarife în scădere, contrabalansate însă de îmbunătăţirea rezultatelor diviziei Downstream, printr-un crack spread mai bun pentru motorină şi de marjă obţinută de divizia de produse petrochimice, ceea ce a condus la o creştere a productivităţii şi a eforturilor de îmbunătăţire a eficienţei. Rezultatul EBITDA al Grupului MOL, excluzând elementele speciale, a ajuns la 133 miliarde forinţi.
Grupul MOL a generat un flux de numerar pozitiv, de 57 de miliarde de forinţi, comparativ cu ieşiri de numerar de 11 miliarde de forinţi anul trecut. Gradul net de îndatorare s-a menţinut la 25.0% la 31 martie 2013.
Directorul general al MOL, Zsolt Hernádi, a declarat că, aşa cum era de aşteptat, 2013 s-a dovedit un an dificil până acum: „Creşterea economică lentă, presiunea continuă asupra cererii de carburanţi şi un cadru de reglementare strict au rămas principalele dificultăţi din mediul extern, cărora li se alătura şi lipsă activelor noastre din Siria, ceea ce creat o lipsă vizibilă în portofoliul nostru”.
„Pentru a contrabalansa aceste efecte negative, ne-am propus următoarele obiective principale în acest an: în Upstream să stopăm declinul producţiei în cadrul portofoliului nostru şi să continuăm să micşorăm riscul asociat potenţialului de hidrocarburi din perimetrele noastre de explorare, cu ţelul clar de a creşte baza de rezerve, pe termen scurt, şi asigurarea creşterii producţiei, pe termen mediu. În rafinare, distribuţie şi marketing vom continua programul New Downstream – şi intenţionăm să ne îmbunătăţim eficienţa cu încă 250 de milioane USD, faţă de îmbunătăţirea de 150 de milioane USD de anul trecut. Vom continua eforturile de a ne menţine stabilitatea financiară. Cu toate acestea, având o flexibilitate financiară adecvată la nivel de corporaţie, rămânem capabili să efectuam achiziţii şi să reînnoim portofoliul de active, atât în Upstream cât şi în Downstream, acolo unde vom identifica oportunităţi care să aducă o plus-valoare semnificativă”, a adăugat Zsolt Hernádi.
Grupul MOL este o companie multinaţională integrată şi independentă, activând în domeniul petrolului şi gazelor, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări şi peste 31.000 de angajaţi în întreaga lume. Grupul controlează cinci rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia, Croaţia şi Italia. Compania deţine, de asemenea, o reţea de peste 1.700 de staţii în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 11 ţări. De asemenea, Grupul operează o reţea de conducte de gaze naturale de înaltă presiune de peste 5.800 km în Ungaria. MOL activează şi în comercializarea şi distribuţia de gaze naturale la nivel regional.
În România, MOL deţine 137 de bezinarii şi înregistrează performanţe pozitive şi pe segmentele de vânzări destinate companiilor, prin intermediul cardurilor de carburanţi şi soluţiilor en gros. MOL a semnat acorduri de concesionare cu Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale pentru 3 perimetre din vestul României, dintre care unul a fost ratificat de către toate autorităţile competente.