-0.2 C
București
luni, 18 noiembrie 2024
AcasăSpecialVezi care sunt brandurile româneşti care fac furori pe internet

Vezi care sunt brandurile româneşti care fac furori pe internet

Pentru o oră petrecută uitându-se la televizor, un român navighează două ore pe  internet, conform unui studiu realizat de Daedelus Group. Puse în faţa acestei realităţi impuse de noua societate media, marile companii din România au făcut eforturi pentru a se adapta şi au încercat să se facă cunoscute prin intermediul online-ului.

De la pagini pe Facebook, bloguri, concursuri online, cele mai diverse elemente au fost folosite în lupta pentru supremaţia pe internet.

Însă doar unele brand-uri româneşti au reuşit să facă faţă noii revoluţii. Astfel, primele locuri în topul celor mai prezente branduri româneşti de pe internet au fost obţinute de  Dacia şi BCR arată studiul Leading Brands by Internet Users realizat de Gemius şi Evensys. Dacia mai deţine  primul loc şi în topul popularităţii pe internet şi al încrederii pe care internauţii îl au în companie.

Care sunt elementele unui brand de succes pentru internauţii români?

Utilizatorii români de internet cu vârste cuprinse între 18-45 de ani apreciază un brand pe baza imaginii cât mai bune pe care şi-o crează şi nu pe baza prezenţei pe internet care era principalul criteriu în 2010.

„Brand-urile româneşti şi-au îmbunătăţit imaginea şi prezenţa lor online, dar există şi brand-uri care au avut scăderi anul acesta ca de exemplu Petrom”, a declarat Cătălin Emilian, manager operaţiuni la Gemius Research.

Conform studiului realizat de Gemius prezenţa online a unui brand este definită pe baza următoarelor criterii:

*informaţiile despre produsele/serviciile sale şi datele de contact disponibile online- 42%

*imaginea sa online (site-ul web, bannerele, design-ul, grafica,)-41%

*posibilitatea ca produsele sau serviciile sale să fie cumpărate de pe internet-31%

*comunicarea online cu clienţii prin cât mai multe căi disponibile precum blog,-uri  newslettere, reţele sociale -27%

*promovarea online intensivă- 25%

*discutarea intensă de către internauţi pe bloguri, reţele sociale, forumuri- 14%

Iar criteriile care fac un brand să fie declarat de succes de către românii sunt: calitatea produselor/serviciilor oferite- 66%, faptul că e foarte cunoscut -37%, are produse/servicii care se vând foarte bine -32%, se diferenţiază de celelalte branduri -23%, produsele sale sunt inovative -20%, are o mulţime de fani 5%.

Cele mai prezente branduri româneşti pe Internet

1.Dacia: 33, 1% (29,6% in 2010)
2.BCR : 9,5% ( 9,6% in 2010)
3. eMag : 5,8% (3,5% in 2010)
4. Ursus : 5,6% ( 4,1% in 2010)
5. Borsec: 5,6% (2,0% in 2010)
6. Petrom : 4,6% (7,3% in 2010)
7. ProTv : 4,4% ( 1,2% in 2010)
8. Dorna : 3,1% (2,0% in 2010)
9. BRD : 2,8% ( 2,6% in 2010)
10.Ciocolata Rom : 2,7% (0,4% in 2010)

Cele mai de încredere branduri româneşti

1. Dacia : 26,5% (27,4% in 2010)
2. Borsec : 7,3% (4,9% in 2010)
3. BCR : 7,2% ( 7,4%in 2010)
4. Ursus : 5,1% ( 3,3% in 2010)
5. Petrom: 4,1% (5,1% in 2010)
6. Dorna: 3,9% ( 4,4% in 2010)
7. Ciocolata Rom: 3,4% (0,9% in 2010)
8. Farmec : 3,4% ( 1,9% in 2010)
9. Gerovital : 3,1% (2,2% in 2010)
10.ProTv: 3,0% (0,8% in 2010)

Cele mai populare branduri româneşti

1. Dacia:: 30% ( 32,8%in 2010)
2. Ciocolata Rom : 8% ( 3,5% in 2010)
3. Ursus : 7,3% (5,6% in 2010)
4. Borsec : 5,9% (3,7% in 2010)
5. BCR : 5,5% (4,5% in 2010)
6. Petrom : 4,5% (5,4% in 2010)
7. Dorna :3,8% (2,7% in 2010)
8. Cotnari : 3,5%(2,2% in 2010)
9. Napolact : 3,4% ( 2,6% in 2010)
10.Ciocolata Poiana : 3,3% (3,6% in 2010)

Studiul a fost prezentat în cadrul evenimentului Digital Marketing Forum 2011 ce a avut loc la  hotelul Crowne Plaza.

Cele mai citite

Firmele mici, obligate să implementeze SAF-T de la 1 ianuarie. Fără softuri, nu se poate

Pentru companiile mici, aceste softuri reprezintă un demers care presupune costuri suplimentare Începând cu 1 ianuarie 2025, firmele mici din România vor fi obligate să...

România, printre ultimele țări din lume la finanțarea educației: Alocare mai mică decât Uganda și Paraguay

Guvernul României a alocat în 2023 doar 3,3% din PIB pentru educație, conform unui raport UNESCO România se află pe locul 123 din 171 de...

Cristi Chivu revine pe teren pentru Ajax într-un meci al legendelor împotriva lui Real Madrid!

Cristi Chivu a fost protagonistul unui moment special pe "Johan Cruijff Arena", participând la un meci al legendelor organizat de Ajax Amsterdam cu ocazia...
Ultima oră
Pe aceeași temă