Accidentele auto sunt principala cauză a deceselor printre tineri, iar cei cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani își pierd viaţa pe șosele în timpul verii în proporţie mai mare decât în orice altă perioadă a anului, arată un studiu Ford.
Cercetarea a vizat peste 6.500 de tineri șoferi europeni și arată că 43% dintre aceștia au trimis mesaje, 36% au vorbit la telefon, 11% au vizionat fișiere video în timp ce conduceau, iar 13% au condus după ce au consumat băuturi alcoolice.
Un procentaj de 26% dintre cei chestionaţi au suferit un accident, în timp ce 20% au fost într-o mașină oprită de poliţie. În timpul verii, când rata deceselor este cea mai ridicată, 68% sunt mai relaxaţi cu privire la conducerea autoturismelor. 41% dintre tinerii șoferi riscă mai mult când sunt cu prieteni în mașină și până la 57% dintre aceștia conduc preventiv în prezenţa unor rude mai în vârstă.
Potrivit European Road Safety Observatory, în Europa, tinerii între 18 și 24 de ani reprezintă 8% din populaţia totală, dar 15% dintre aceștia mor în accidente rutiere, conform Agerpres. În timpul verii, problema este mai gravă, deoarece 21% din toate decesele rutiere sunt în rândul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani. Comportamentul riscant a fost identificat drept un factor-cheie care stă la baza acestor statistici. Între 2004 și 2013, 62.000 de tineri au murit în accidente rutiere în Uniunea Europeană.
Vederea slabă a drumului, epuizarea cauzată de consumul de substanţe sau de stres și distragerea atenţiei sunt printre cele mai comune cauze ale accidentelor rutiere în care sunt implicaţi tineri șoferi, conform raportului făcut de Observatorul European al Siguranţei Rutiere. „În timpul verii ne bucurăm de libertatea pe care ne-o oferă șofatul, ceea ce este o parte a experienţei de a fi tânăr și la fel a fost și pentru generaţiile trecute. Cu toate acestea, prea mulţi tineri mor în accidente rutiere cauzate de lipsa de experienţă și deciziile neinspirate. Este esenţial să găsim modalitatea corectă de a transmite tinerilor aceste mesaje foarte importante; cât mai mulţi șoferi trebuie să beneficieze de oportunitatea oferită de cursurile gratuite de conducere preventivă Ford DSFL”, a declarat Jim Graham, manager, Ford DSFL.
Pagube
Periculoși, sub 25 de ani
Şoferii cu cele mai mari șanse de a face accidente sunt tinerii cu vârsta sub 25 de ani care conduc mașini cu motoare de peste 2.500 de centimetri cubi. Frecvenţa daunei acoperite de asigurările de răspundere civilă la această categorie de șoferi este de aproape 15%, indică o analiză realizată la cererea Autorităţii de Supraveghere Financiară. Practic, 1 din 6 șoferi care au mașini puternice și vârsta sub 25 de ani este implicat, statistic vorbind, într-un accident. Frecvenţa daunei la nivel naţional este de 4,8%, iar dauna medie plătită de asigurătorii RCA este de 5.700 de lei.
De altfel, frecvenţa și valoarea daunei cresc proporţional cu capacitatea cilindrică a autovehiculului, așa încât la autoturismele cu motoare sub 1.200 cmc, frecvenţa este de 3,8%, iar dauna medie de 5.200 de lei, în timp ce la vehiculele peste 2.500 cmc frecvenţa daunei este de 7,91%, cu o pagubă medie de 8.500 de lei. Raportul ASF arată că, în ciuda percepției, motocicliștii provoacă puţine accidente în comparație cu posesorii de autoturisme, dar acestea sunt mult mai păguboase, valoarea daunei medii fiind de 10.998 lei.
1 din 6 șoferi care au mașini puternice și vârsta sub 25 de ani este implicat, statistic vorbind, într-un accident.
62.000 de tineri au murit în accidente rutiere în Uniunea Europeană, între 2004 și 2013.
Vederea slabă a drumului, epuizarea cauzată de consumul de substanţe sau de stres și distragerea atenţiei sunt printre cele mai comune cauze ale accidentelor rutiere în care sunt implicaţi tineri șoferi, conform raportului făcut de Observatorul European al Siguranţei Rutiere.