Un bărbat nevăzător a protestat, joi, într-un mod inedit faţă de „nepăsarea” cu care sunt tratate persoanele cu handicap fizic, el conducând, susţinut de un copilot, un autoturism BMW cu 136 de kilometri la oră, stabilind astfel un record naţional de viteză şi vrând să concureze şi la nivel mondial, potrivit Mediafax.
Cursa a fost organizată de Asociaţia Tandem, în parteneriat cu BMW Group Romania, pe pista Aeroportului Craiova.
Bărbatul de 36 de ani, din Bucureşti, a declarat că această cursă reprezintă un protest pentru a atrage atenţia opiniei publice asupra problemelor cu care se confruntă persoanele cu diferite handicapuri fizice.
Totodată, prin participarea la această cursă, şoferul nevăzător a vrut să stabilească un record naţional la viteză pe o suprafaţă de o mie de metri şi să se pregătească pentru un record mondial. Recodul mondial de viteză stabilit de o persoană nevăzătoare a fost înregistrat SUA, respectiv 320 de kilometri la oră.
„Este un protest pe care îl facem din cauza nepăsării. Am solicitat înfiinţarea unor şcoli de câini ghizi pentru persoanele fără vedere, am solicitat biciclete cu dublu loc, pentru ca şi cei asemenea mie să se poată bucura de viaţă. Mesajul meu e simplu: daţi-mi bicicletă şi nu mai urc la volan”, a declarat Florin Georgescu.
Bărbatul a fost susţinut de un copilot.
„Eu văd pentru el, însă el face toată treaba, doar îl ghidez. Mai există cazuri în care persoane fără vedere au urcat la volan în cazuri asemănătoare, pentru a stabili un record. Ne pregătim împreună de ceva vreme, am mers cu un Matiz, acum suntem cu acest BMW şi încercăm să mergem cât mai repede”, a spus Alexandru Răcănel, copilot.
Înainte de a intra în cursa oficială, Florin Georgescu „s-a încălzit” pe pistă. La una dintre curse, autoturismul pilotat de bărbat a acroşat un aparat de măsurare şi omologare a vitezei, creând panică pentru câteva secunde.
Viteza stabilită de bărbatul nevăzător a fost înregistrată de Federaţia Română de Automobilism Sportiv.
Potrivit instructorului sportiv al Federaţiei Române de Automobilism, Leonard Ştefănescu, vor fi preluate datele, iar oficializarea se va face la Bucureşti.
„Şi pentru noi a fost un experiment deosebit. Noi am sincronizat echipamentele de start şi de sosire, după ora oficială a României, precizia a fost la miime de secundar. Timpul stabilit a fost cel care a rezultat din măsurători pe o mie de metri distanţă”, a declarat Leonard Ştefănescu.