Potrivit unor studii recente, 80% dintre adolescente şi 20% din adolescenţi din SUA se luptă cu perceţia negativă a felului în care arată.
Pixelberry Studios, care se concentrează să îi facă pe oameni să conştientizeze probleme sociale prin intermediul jocurilor pentru telefoane mobile, şi NEDA (Asociaţia Naţională a Tulburărilor de Alimentaţie) fac echipă pentru a face o nouă versiune a celui mai popular joc Pixelberry, "High School Story". Jocul, care a fost lansat deja pe iOS şi Android, educă tinerii în sensul dezvoltării unei atitudini sănătoase în legătură cu corpul lor şi de cum să evite tulburările de alimentaţie.
Alte versiuni ale “High School Story”, inclusiv cea adresată cyber-bullying-ului, au fost downloadate de peste 10 milioane de ori.
Miao, unul dintre fondatorii Pixelberry Studios, explică care au fost cele patru feluri în care au colaborat cu NEDA: au avut grijă ca firele narative ale jocului despre imaginea corpului şi tulburări de alimentaţie să fie realiste şi responsabile; au creat un FAQ în joc care conţine informaţii despre aceste probleme; au făcut o linie de asistenţă telefonică cu angajaţi NEDA pe care jucătorii o pot accesa prin joc; şi au inclus link-uri în joc la Proud2BMe, un site orientat către adolescenţi creat tot de cei de la NEDA.
Personajul principal al ultimei versiuni de “High School Story” este o fată, Mia, care începe să ţină diete menite să dea rezultate imediat şi să facă prea mult efort fizic după ce aude un comentariu răutăcios despre corpul ei.
"Am încercat să facem jocul în aşa fel încât jucătorii să se simtă bine în legătură cu ei înşişi, chiar dacă trec printr-o perioadă mai grea la şcoală", a declarat Miao. "Povestea centrală a jocului scoate în evidenţă un grup de adolescenţi inadaptaţi care nu se simt de parcă aparţin şcolilor lor, astfel că se întâlnesc şi fac o şcoală mai bună."
Unul dintre motivele pentru care Pixelberry a început să lucreze cu firme de binefacere este pentru că, spune Miao, au avut "o interacțiune alarmantă cu un jucător care a folosit sistemul nostru de suport din joc pentru a ne spune din senin că intenționa să se sinucidă." Totuși totul s-a terminat cu bine deoarece cu ajutorul jocului și al echipei, jucătorul și-a revenit.