Comisia Europeana a ajuns la concluzia ca mor foarte multi turisti, oameni de afaceri aflati in strainatate, deoarece sistemul de urgenta „112” nu functioneaza cum ar trebui. In primul rand, spun functionarii de la Bruxelles, ar trebui ca „112” sa fie numar de urgenta pentru toate tarile din UE. In al doilea rand, comunicarea sa se faca multilingv, astfel incat suedezul, englezul, spaniolul, turcul sau bulgarul accidentat pe o sosea din Romania sa se poata intelege cu personalul medical de la Salvare. Este nevoie, de asemenea, de investitii in tehnologii performante, astfel incat sa se poata identifica locul accidentelui dupa apelul dat de pe telefonul mobil, presupunand ca cel accidentat in trafic este un strain care nu cunoaste exact zona unde se afla. In acelasi timp, se poarta discutii cu producatorii de automobile pentru dotarea autovehiculelor cu sistemul „eCalls” – apel automat de urgenta, care se declanseaza instantaneu in caz de accident, apeland serviciul „112”. Prin acest sistem modern, serviciile de urgenta au toate informatiile despre locul si ora accidentului, fara a vorbi direct cu pasagerii, presupunand ca acestia sunt accidentati, prinsi intre fiarele bolizilor pe patru roti. Potrivit studiilor efectuate de Comisia Europeana, se estimeaza ca, prin adoptarea noului sistem automat de apel la Salvare, anual pot fi salvate minimum 2.500 de vieti. Cat priveste „eCalls”, strategia CE prevede ca acesta sa fie accesibil incepand din anul 2010. Deja Comisia Europeana si industria europeana de automobile au cazut de acord ca, incepand din anul 2009, toate automobilele noi sa fie echipate cu sistemul „eCalls”. Cum Romania va fi membra a Uniunii, dar si producatoare de automobile, peste patru ani vom circula cu Dacia echipata cu „eCalls”.