Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului Elena Udrea a răspuns glumind, miercuri, într-o conferinţă, întrebată ce idee are pentru brandul Bucureştiului, că acesta ar trebui să fie „o frunză mai mică”, relatează Mediafax.
Potrivit Elenei Udrea, turiştii străni care vin în Bucureşti pot vizita centrul istoric, Muzeul Ţăranului Român, Muzeul Satului, dar şi zonele din jurul Capitalei.
„Azi am aflat că vom avea şi un parc privat de distracţii în Drumul Taberei”, a spus ministrul.
Ea a adăugat că, în prezent, turiştii străini care vin în Bucureşti sunt în general oameni de afaceri, care au o întâlnire, se plimbă puţin prin centrul vechi şi pleacă a doua zi.
MDRT va prezenta în septembrie Primăriei Municipiului Bucureşti un plan de marketing al Capitalei, care va arăta principalele direcţii de promovare.
„Am cerut o creştere medie anuală a numărului de turişti cu 4,5%, o creştere medie a înnoptărilor de peste 6,8% şi o creştere a notorietăţii Capitali pe cel puţin trei pieţe ţintă cu cel puţin 15%”, a spus Udrea.
Ea a adăugat că din cercetările pentru planul de marketing realizate de compania franceză Detente Consultants reiese că Bucureştiul trebuie să atragă şi alte segmente de turişti, în afara celor de business, precum vizitatori interesaţi de turismul cultural, de cel de sănătate, de evenimente şi de tip city-break.
Planul de marketing recomandă poziţionarea Bucureştiului ca destinaţie pentru tineri, care să fie cunoscută pentru animaţie, pentru viaţa de noapte şi pentru ceea ce se întâmplă în centrul istoric.
Udrea a adăugat că Bucureştiul este cunoscut acum ca fiind capitala cu cel mai bun divertisment din sud-estul Europei.
De asemenea, turiştiilor le-ar putea fi prezentat şi un circuit al forturilor vechi din jurul Capitalei, şi, potrivit ministrului, există aproape 30 de astfel de obiective.
Jamil Benabdallah, directorul pentru Europa de Est al Detente Consultants, a spus la rândul său că în Bucureşti ar trebui dezvoltate evenimente culturale, atât pentru turişti, cât şi pentru bucureşteni, şi că pot fi create itinerare tematice.
„Trebuie să fie creat un brand turistic pentru Bucureşti şi trebuie implicată populaţia în crearea acestui brand” a mai spus Benabdallah.
El a adăugat că promovarea Capitalei trebuie făcută şi pe internet şi pe reţele de social media.