Atunci când optaţi pentru unul dintre modelele de clasă mică, nu renunţaţi la motorizările turbodiesel, mai ales dacă doriţi să ţineţi maşina mai mult timp. E însă bine să le comandaţi cu elemente de securitate a pasagerilor, aer condiţionat, geamuri electrice sau sisteme multimedia care să vă facă viaţa mai frumoasă la bord şi să sporească valoarea de revânzare. Iată cele mai interesante motorizări turbo-diesel accesibile de pe piaţa din România, ordonate în funcţie de preţ, fiecare cu plusurile şi minusurile sale.
Dacia Sandero – 1.5 dCi 75 CP Play! 9.950 euro
Maşina românească vine cu atuul spaţiului demn de clasa compactă, cu o ţinută de drum confortabilă, fiabilitate dovedită în timp, consum mixt de doar 4,1% şi portbagaj de 320 de litri. În schimb, un 0-100 km/h cere 14,2 secunde, materialele de la interior au aspect ieftin, iar adăugarea unor elemente normale precum aerul condiţionat, RCD+MP3, geamuri electrice faţă, proiectoare de ceaţă şi airbaguri laterale faţă duce preţul total la 11.150 euro. Taxa de înmatriculare de 199 de euro permite totuşi acestui preţ să rămână imbatabil.
Hyundai i20 – 1.4 CRDI 90 CP Classic News 12.822 euro
Hyundai i20 are printre atuuri un design plăcut, un interior modern, o ţinută de drum fermă, siguranţă de cinci stele EuroNCAP şi un preţ accesibil în care primeşti toate dotările amintite la început. Motorul de 90 CP prinde 100 km/h în sub 14 secunde însă maşina păcătuieşte prin zgomotul mare la rulare, consumul de 4,4 litri/100 km şi un sistem de frânare lipsit de rafinament. Taxa de înmatriculare este de doar 127 de euro, iar portbagajul are 295 de litri.
Fiat Grande Punto – 1.3 Multijet 75 CP Actual 13.400 euro
Fiat este specializat în maşini de clasă mică, aşadar nu e nici o surpriză că motoraşul de 1,3 litri reuşeşte să fie rapid, cu 13,6 secunde necesare unui 0-100 km/h, în prezenţa unui consum de doar 4,1%. Taxa auto este de 114 Euro, iar în preţul de 13,400 euro ai o maşină dotată cu toate elementele regăsite în opţiune la celelalte. Grande Punto e foarte uşoară, fapt care se va resim-ţi neplăcut în afara oraşului, însă pe străduţele urbane maşina este greu de ajuns din urmă. Portbagaj de circa 275 de litri.
Opel Corsa – 1.3 CDTI Ecotec 75 CP Enjoy 13.165 euro
Noul Corsa aduce cu sine un interior cu materiale noi, superioare, iar ţinuta de drum înclină către confort, în timp ce pe partea tehnică obţine un 0-100 km/h în 14,5 secunde, la un consum mediu de 4,5%. Va trebui să optaţi însă direct pentru echiparea Enjoy, precum şi să adăugaţi opţionale pentru a aduce maşina la nivelul concurenţilor. Toate acestea vor ridica preţul motorizării 1.3 CDTI la circa 14.900 de euro, în prezenţa unei taxe de înmatriculare de 114 euro. Portbagajul are 285 de litri.
Volkswagen Polo – 1.2 75CP Trendline 13.308 euro
Polo impresionează prin consumul extrem de mic: 3,8% şi emisii de CO2 de doar 99 de g/km, precum şi prin dinamica oferită de motoraşul de 1,2 litri: 13,9 secunde pentru 0-100 km/h. Taxa auto este cea mai mică, de doar 55 de euro, iar fiabilitatea materialelor şi valoarea de revânzare sunt alte două atuuri ale lui Polo. Va trebui să adăugaţi şi aici destule opţionale pentru a vorbi de o maşină echipată similar cu celelalte, fapt care va duce preţul la puţin peste 15.000 de euro. Portbagajul are însă doar 270 de litri.
Skoda Fabia – 1.6 TDI 75 CP Trend 12.586 euro
Skoda aduce în standard dotările opţionale ale modelului românesc şi încă unele în plus, având şi un portbagaj similar, de 315 litri. Ţinuta de drum este mai sigură şi mai plăcută, iar materialele şi calitatea generală a asamblării nu suportă comparaţie. Totuşi, şi acest model este lent (14,1 secunde pentru 0-100 km/h), iar interiorul este în continuare prea tern pentru o familie. La un consum de 4,2% taxa auto va fi de 218 euro.
Renault Clio – 1.5 dCi 75 CP Team 13.600 euro
Micul Clio Team este cea mai bine dotată maşină din acest comparativ, oferind în standard toate opţionalele celorlalţi.
Chiar poţi adăuga liniştit elemente precum climatronic, senzori de ploaie şi lumină, jante de aliaj şi altele şi tot nu vei trece de 14.500 de euro.
Este o maşină orientată spre confort, care are însă o direcţie puţin comunicativă, scaune cam tari la drum lung şi valoare de revânzare mică. Este şi lentă, cu 15 secunde necesare pentru un 0-100 km/h, la un consum de 4% şi o taxă de 199 de euro. Portbagaj de 288 de litri.
Peste 15.000 €
Toate aceste modele depăşesc pragul cu cel puţin 500 de euro atunci când sunt dotate similar maşinilor prezentate. Merită totuşi să le luaţi în considerare.
Citroën C3 1.4 HDI 70 CP Attraction 13.635 euro
Se descurcă foarte bine în oraş şi e foarte şic, dar pe autostradă e cam timidă. 13,7 secunde pentru 0-100 km/h, 4,2% consum, 300 litri în portbagaj, taxa auto de 127 euro.
Ford Fiesta 1.4 TDCi 68 CP Trend 14.450 euro
Uşoară şi exactă în mişcări, se ţine bine atât în oraş cât şi în afara lui, deşi e cam lentă. 14,9 secunde pentru 0-100 km/h, 4,2% consum, portbagaj de 295 litri şi taxa auto de 127 euro.
Toyota Yaris 1.4 D-4D Terra 14.820 euro
De dimensiuni mai mici, Yaris are un spaţiu mai redus, însă o vervă neegalată. 11,7 secunde pentru 0-100 km/h, 4,1% consum, portbagaj de 272 litri şi taxa auto de 124 euro.
Peugeot 207 1.4 HDI 70 CP Active 14.906 euro
Micul leu se manevrează cu uşurinţă şi e agil, dar are suspensii cam rigide. 15,1 secunde pentru 0-100 km/h, 4,2 % consum, portbagaj de 270 de litri şi taxa auto de 127 euro.