Tragedia din Muntenegru putea fi evitată dacă parapetul de pe marginea drumului ar fi fost unul de tip „greu” şi ar fi rezistat la impactul cu autocarul, a declarat vineri, la conferinţa Mediafax, şeful Seviciului Legalitate Transporturi şi Control Tehnic din Poliţia Rutieră, George Grigore.
„Pot să vă spun, vizavi de accidentul din Muntenegru, că acest accident putea avea urmări foarte uşoare dacă acolo ar fi fost ceea ce, în termeni tehnici, se numeşte parapet greu, care atunci când este lovit perpendicular de o maşină de transport marfă sau persoane, efectiv aruncă maşina înapoi pe şosea. Având în vedere şi acea diferenţă de nivel între platforma viaductului şi, fundul prăpastiei, de aproximativ 30-40 de metri, era necesar un asemenea parapet. Ce era acolo nici nu era parapet, nici nu ştiu cum să-i spun, era pus acolo eventual să nu cadă în prăpastie pietonul care traversează acel viaduct”, a spus comisarul şef George Grigore, la conferinţa „Mediafax Talks About Transport & Logistics”.
Şeful Seviciului Legalitate Transporturi şi Control Tehnic din Poliţia Rutieră a mai spus că, deşi din punct de vedere al infrastructurii, România „stă mult mai bine decât Muntenegru”, la noi este nevoie de autostrăzi. Acesta a explicat că este nevoie cel puţin de o autostradă care să tranziteze axa „vest-sud”, pentru că autostrada este un drum pe care se poate circula cu viteză, în siguranţă.
„Considerăm că, totuşi, dacă am avea o autostradă care să lege aceste puncte cardinale, ar atrage tot traficul de tranzit între aceste zone şi s-ar reduce cu mult numărul accidentelor rutiere”, a precizat comisarul şef George Grigore.
Un autocar al firmei Gregory Tour, în care se aflau turişti români, s-a răsturnat într-o prăpastie, duminică, în jurul orei 18.00, ora României, în Muntenegru. În urma accidentului şi-au pierdut viaţa 18 persoane, printre care şi şoferul autocarului, iar alte 29 au fost rănite. Răniţii au fost aduşi în România marţi, cu două aeronave militare, şi internaţi la spitalele Universitar, Floreasca, Elias şi Bagdasar-Arseni.
Parchetul instanţei supreme face o anchetă în cazul accidentului, sesizându-se din oficiu pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă. Secţia de urmărire penală şi criminalistică a Parchetului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a cerut sprijinul autorităţilor din Muntenegru în acest caz, au precizat reprezentanţii instituţiei.
Anchetatorii muntenegreni au stabilit că autocarul se deplasa cu o viteză de 80 de kilometri pe oră, aceasta fiind de două ori mai mare decât limita admisă pentru acest sector de drum, potrivit datelor înregistrate de tahograf, citate de presa locală.