Maşina aşteptată de toţi fanii japonezelor sport a fost în sfârşit dezvăluită. Şi nu oricum, ci în două variante, una pentru fiecare dintre cei doi coloşi auto care au cooperat pentru a readuce distracţia unor timpuri trecute la îndemâna şoferilor de azi: Toyota GT 86 şi Subaru BRZ.
Scopul acestei maşini declinate în două caroserii cu elemente diferite de design este unul singur: plăcere maximă la volan, în stilul anilor ’80, prin intermediul unui vehicul simplu şi axat 100% pe sportivitate. Reţeta de atunci este aplicată şi acum: motorul stă pe puntea faţă, tracţiunea are loc pe puntea spate, sub capotă se află un propulsor de 200 de cai putere, iar maşina însăşi este uşoară şi compactă (1,2 tone, 4,2 metri lungime şi 1,28 metri înălţime), elemente-cheie pentru o manevrabilitate ieşită din comun.
Cum să te faci că ignori criza
Este, dacă vreţi, un mod frumos de a ignora atât criza, cât şi obsesia noii generaţii de a avea o maşină bună la toate. Căci BRZ – GT 86 sunt prezentate sub formă de coupé 2+2, astfel încât aspectele practice sunt puse în plan secund, în timp ce dinamica este cea care contează. Iar dacă Toyota a venit cu tehnologia injecţiei directe de benzină, Subaru a furnizat motorul boxer, care asigură un centru de greutate coborât şi, astfel,o stabilitate mult îmbunătăţită a maşinii în viraje.
N-a fost lăsat neatins nici un lucru specific sportivităţii reale: greutatea este împărţită 53:47 pe punţi, motorul de 2 litri atinge cuplul maxim de 205 Nm la 6.600 rpm şi puterea maximă de 200 CP la 7.000 rpm boxerul Subaru urcă foarte rapid în ture), iar transmisia manuală (sau automată, după caz) este gândită pentru a schimba rapid cele şase trepte, cu o cursă scurtă a levierului, respectiv prin padelele din spatele volanului. În fine, puterea este trimisă la puntea spate prin intermediul unui diferenţial cu alunecare limitată, pentru a oferi tracţiune maximă în toate condiţiile de condus, iar ABS-ul a fost adaptat împreună cu ESP-ul pentru a interveni mai târziu şi a lăsa şoferul să se joace cu maşina, fără ca acesta să iasă totuşi în decor.
Toyota sau Subaru?
Alegerea va fi făcută strict în funcţie de preferinţa pentru una dintre cele două mărci, căci diferenţele de design sunt minore – partea frontală este mai agresivă la Toyota, în timp ce spatele este mai reuşit şi mai legat la Subaru.
Cel mai probabil şi la interior sunt diferenţe de design, dar nu fundamentale. Volanul are dimensiuni mai mici, pentru a fi mai uşor de manevrat din scurt, vitezometrul şi turometrul sunt plasate în centrul instrumentarului de bord, iar scaunele frontale îşi scufundă pasagerii în spatele bordului, atât pentru a menţine coborât centrul de greutate, cât şi pentru a oferi senzaţii pur sportive.
Per total, avem de-a face cu un coupé sportiv, al cărui preţ se anunţă a fi ceva mai mare decât al hothatch-urilor de pe piaţă, începând de la circa 30.000 de euro, dar în acord cu designul supersport al maşinii. Una dintre vedetele anului 2012, cu siguranţă!