Pana la 1 ianuarie 2007, data intrarii Romaniei in UE, membrii Retelei Multiplicatorilor de Informatie Europeana vor desfasura, in intreaga tara, un numar de 2.129 de actiuni de comunicare. Actiunile vin in intampinarea cererii de informatie relevanta, corecta, obiectiva si accesibila de care comunitatile locale au nevoie pentru a intelege implicatiile aderarii. „Noua abordare a Comisiei Europene din punctul de vedere al comunicarii poate fi rezumata astfel: inainte de a le vorbi, trebuie sa ii ascultam pe oameni; comunicarea cu acestia trebuie sa evidentieze modul in care politicile europene le afecteaza viata de zi cu zi, astfel incat cetateanul sa se poata implica in construirea Europei in care doreste sa traiasca”, a declarat ambasadorul Jonathan Scheele, seful Delegatiei Comisiei Europene in Romania. Actiunile de informare sunt sustinute prin Protocoale de Parteneriat pentru coordonarea comunicarii pe teme europene semnate de Delegatia Comisiei Europene si principalii comunicatori la nivel local: autoritatile judetene, Agentiile pentru Dezvoltare Regionala si Asociatia Nationala a Birourilor de Consiliere pentru Cetateni. Actiunile difera de la o regiune la alta, variind de la caravane de informare in mediul rural pana la seminarii privind libertatea de circulatie a lucratorilor sau campanii de promovare a valorilor europene prin creatii artistice. Potrivit informatiilor transmise de Delegatia Comisiei Europene in Romania, Reteaua Multiplicatorilor de Informatie Europeana isi propune sa transmita la nivel regional si local informatii despre Uniunea Europeana si aderarea Romaniei. Ea cuprinde persoane, organizatii si institutii care au disponibilitatea si experienta de a oferi informatie europeana adaptata nevoilor specifice ale comunitatilor carora li se adreseaza. Delegatia CE si-a asumat misiunea de a sustine Reteaua prin oferirea de expertiza, materiale documentare si sprijin institutional.