Sutele de reclame colorate de pe bulevardul Ginza, hainele fistichii din Harajuku şi ultimul răcnet în materie de gadgeturi fac din capitala niponă un loc ce trebuie văzut.
La Tokyo cel mai simplu se ajunge prin Paris. Adică luaţi Air France-ul din Bucureşti, faceţi o escală scurtă pe „Charles de Gaulle”, după care în doar 12 ore aterizaţi pe „Narita”, aeroportul hi-tech al capitalei nipone. Preţul se învârte în jurul a 900 de euro, în funcţie de sezon. De la „Narita”, modalităţile de a ajunge în oraş sunt diverse.
Dacă aveţi bani, luaţi o limuzină sau un taxi – chiar şi autobuzul aeroportului se înscrie la categoria lux… aşa că sfatul meu este să luaţi trenul… şi apoi metroul. Şi cu aproximativ 50 de euro ajungeţi în centrul oraşului, unde vă aşteaptă hotelul, modest, dar curat şi la preţ de patru stele în Europa pentru trei aici.
După care fugiţi la primul bar de sushi, luaţi loc şi mâncaţi cât puteţi din minunăţiile ce se plimbă, efectiv, pe bandă rulantă prin faţa voastră. Costul… ei, aici e modic. Şi până la urmă, mâncaţi cât vreţi să plătiţi. Cu plinul făcut, vă propun să daţi o tură prin oraş. Tokyo e cea mai mare aglomeraţie urbană din lume, aşa că cel mai bine ar fi să faceţi o listă cu locurile pe care vreţi să le vedeţi şi apoi să le împărţiţi pe zile.
Templul shogunilor şi bazarul cu chilipiruri
Templul din Asakusa – templul shogunilor, locul unde japonezii îşi aduc copiii de mici, îi pun în braţele luptătorilor de sumo, şi care urlă mai tare acela va avea mai mult noroc în viaţă. Se ajunge uşor la el, există o staţie de metrou care îi poartă numele, iar în jur se află una dintre cele mai ieftine zone de shopping din oraş. Găsiţi aici de toate, de la încălţăminte tradiţională la celebrele chimonouri, suveniruri, tablouri, dulciuri şi câte şi mai câte. Un adevărat bazar de mărfuri japoneze la preţuri chinezeşti. Profitaţi şi faceţi plinul pentru cei de acasă. Tokyo nu oferă la tot colţul chilipiruri.
Distracţia şi love hotelurile din Kabuki-cho
Dacă se lasă seara, mergeţi în Kabuki-cho, fără îndoială, zona de distracţie preferată a japonezilor. E drept că are unele zone mai gri unde se consumă droguri şi îşi face de cap mafia locală, dar asta nu vă împiedică să gustaţi din plin tot ce are de oferit această parte a capitalei. Săli de jocuri cu cele mai fanteziste aparate, restaurante şi baruri moderate ca preţ, show-uri de striptease, cluburi şi discoteci şi… cireaşa de pe tort, love hotelurile. Acestea sunt folosite de japonezi pentru a petrece o oră-două de dragoste, însă puteţi chiar să vă cazaţi aici pentru câteva nopţi. Sunt extraordinare, decorate ca în poveşti, cu jocuri de lumini pe pereţi şi peisaje paradiziace. Cam bizar sau, mai bine spus, japonez până în ultimul ciucure de la covoraşul de la intrare. Şi tot în Kabuki-cho găsiţi o altă ciudăţenie a Japoniei: hotelurile-capsulă. Sunt exact ceea ce spun, adică nişte hoteluri care au în loc de camere nişte compartimente gen vagon de dormit, unde pentru 30 de euro poţi să înnoptezi. S-au construit şi funcţionează mai ales pentru japonezii pe care îi prinde noaptea prin oraş şi sunt prea departe de casă. La hotelurile-capsulă au acces doar bărbaţii şi sunt mulţi turişti care apelează la această modalitate ieftină de cazare în Tokyo.
Fetele Harajuku le pozează turiştilor
Duminica, partea oraşului numită Harajuku prinde viaţă şi culoare. Aici (lângă podul Jingu) se adună celebrele Harajuku girls şi le pozează turiştilor în hainele lor pline de fantezie, inventate de ele şi făcute celebre în întreaga lume de Gwen Stefani… printre alţii. Harajuku girls sunt de fapt fete care nu au încă vârsta la care pot intra în cluburi şi discoteci, aşa că şi-au creat ele propria distracţie. Inventează haine şi machiaje incredibile şi stau duminică de duminică să fie admirate, pozate sau filmate. Merită să daţi o raită pe acolo, mai ales că nici împrejurimile nu sunt de oriunde. Harajuku este cartierul tinerilor şi abundă în magazine de haine ultra trendy, librării pline de cărţi şi reviste cu desene manga şi malluri cu cele mai noi gadgeturi. Poate veniţi acasă cu un căţel vorbitor sau măcar cu un tamagochi (o jucărie digitală).
Unde Tokyo e cel mai Tokyo
Însă lumea de pe lume vine la Tokyo să vadă (şi, eventual, să facă shopping pe) celebrul bulevard Ginza. Este locul ce apare cel mai des în vederile cu Tokyo sau la ştiri atunci când este vorba de acest oraş. În Ginza, Tokyo este cel mai Tokyo. Aici sunt sutele de reclame colorate, magazinele marilor designeri şi showroom-urile unor giganţi precum Sony sau Apple. În Ginza vezi lumea bună a oraşului la cumpărături – se spune că designerii cu faimă mondială fac colecţii speciale pentru Japonia, pe care numai aici le puteţi găsi. Şi tot aici vin marii împătimiţi ai lumii pentru a-şi procura ultimele noutăţi în materie de aparatură audio şi video. În Ginza puteţi da nas în nas cu Mariah Carey sau Brad Pitt, şi Ginza se savurează cel mai bine la lăsarea serii, când se aprind beculeţele reclamelor şi întreg bulevardul parcă ia foc. Pare a fi oraşul viitorului şi aşa şi este! Tokyo încântă, chiar dacă lasă o gaură în buget de fiecare dată. E locul de unde încep toate şi locul ce trebuie văzut. Neapărat.
Japonezii ca oameni sunt un spectacol în sine. Aşezaţi-vă la o cafenea şi priviţi-i. Sunt altfel decât orice altă naţie.