Inaugurarea terminalului de pasageri a facilitat intalnirea jurnalistilor si a conducerii Administratiei Porturilor Maritime Constanta cu ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre. Acesta a sosit in orasul de la malul marii pentru a primi laurii unei initiative… a Partidului Social Democrat.
Nimeni nu a uitat ca terminalul de pasageri este opera fostei conduceri a PSD, pe care Dobre nu uita sa o critice ori de cate ori are ocazia. Cu toate acestea, ministrul nu uita sa mentioneze in fata presei realizarile ministrului Transporturilor din perioada 1996-2000, actualul presedinte al statului, Traian Basescu.
Inaugurare confiscata
Prezenta lui Gheroghe Dobre a fost importanta, pentru ca astfel se da un gir de legitimitate actualei conduceri a CNAPMC, care, fie ca este vorba despre Mircea Banias sau Diane Vancea, sta sub semnul PD. Intrebat insa daca stie ca terminalul a fost inceput pe vremea PSD, ministrul Dobre a dat din umeri si a spus „Ce era sa fac? Sa nu mai vin?”. Poate ca era o idee buna, domnule ministru, nu sa-l chemati langa dumneavoastra pe Miron Mitrea, ci macar sa nu va mai luati la tranta, prin declaratii de presa, evident, cu cei care au pus bazele terminalului de pasageri.
Nimic nou sub soare
Printre proiectele de investitii din portul Constanta cu care se lauda ministrul Gheorghe Dobre se numara terminalul de barje si extinderea terminalului de containere. Se pare ca ministrul nici macar nu stie ca si aceste proiecte au fost initiate si erau in derulare de fosta conducere a CNAPMC. Oricine poate citi, in caietul de realizari pe 2004 al institutiei, ca terminalul de barje este trecut la capitolul „Investitii in derulare”. Potrivit documentului, „proiectul consta in realizarea unui cheu principal pentru bazinul pentru impingatoare si remorchere in lungime de 450 de metri si a unui cheu de acostare barje in asteptare, in lungime de aproximativ 2.000 de metri”. Investitia totala era estimata la 24,6 milioane de euro, fondurile fiind asigurate in proportie de 67% prin acordul de imprumut incheiat cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, acesta nefiind garantat de stat. Precalificarea firmelor urma sa aiba loc in primul trimestru al anului 2005, constructia propriu-zisa urmand sa fie inceputa in trimestrul al III-lea. Cat despre terminalul de containere, dezvoltarea sa era prevazuta de concesionar chiar in contract.