Peste 45.000 de carduri de sănătate au rămas nedistribuite în judeţul Timiş, iar la ghişeele Casei Județene de Asigurări de Sănătate vin zilnic aproximativ 30 de persoane pentru a obţine adeverinţe, după ce au refuzat cardurile din motive religioase, informează Mediafax.
De asemenea, în județ, dintr-un total de aproape 600.000 de carduri au rămas nedistribuite 11.300 de carduri, acestea putând fi ridicate de asigurați fie de la ghișeele CJAS, fie de la medicii de familie. „În situația în care cititoarele de card nu au semnal, cardul introdus lasă o amprentă care este vizibilă în sistemul informatic. În momentul în care s-a introdus cardul în cititor, chiar dacă nu este semnal, amprenta rămâne în cititor, ea se vede în sistem.Pentru situațiile în care pacienții nu au card, furnizorii vor acorda servicii medicale în baza calității de asigurat. Toți pacienții vor beneficia de servicii medicale”, a declarat Mariana Marcu.
Potrivit reprezentanților Asociației Medicilor de Familie din Timiș, la cabinetele medicilor de familie nu s-au format cozi în primele zile de la introducerea cardului de sănătate, existând însă cazuri izolate în care cititoarele de carduri nu funcționează sau dau erori. În Timiș toate spitalele și-au achiziționat cititoare de carduri și fac internări fie validând carduri de sănătate, fie verificând asigurații în sistem.
CITEȘTE ȘI: Cozi interminabile la Iași din cauza cardurilor de sănătate
Din 1 mai, cardul naţional de sănătate a devenit unicul sistem de validare şi decontare a serviciilor medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate. Acesta face dovada calităţii de asigurat şi confirmă prezenţa asiguratului la furnizorul de servicii medicale. Din prima zi de funcţionare a cardului naţional de sănătate, spitalele au făcut internări validate cu cardul de sănătate, cât şi în urma verificării asiguraţilor în sistem, în cazul celor care nu au intrat încă în posesia cardului de sănătate.
CITEȘTE ȘI: În Arad zeci de pacienți au pierdut cardurile de sănătate
Servicile medicale nevalidate cu cardul de sănătate sunt monitorizate separat, pentru a le analiza şi a accelera predarea cardurilor către asiguraţi. Furnizorii pot apela oricând la helpdesk-ul pregătit să preia şi să rezolve în cel mai scurt timp orice problemă întâmpinată în modul de funcţionare a sistemului. Asiguraţii au la dispoziţie atât numărul de telefon inscripţionat pe cardul de sănătate, cât şi numerele de telefon ale caselor de asigurări, pentru a cere relaţii despre cardul de sănătate.