Acum câteva zile CEO-ul Tesla Motors, Elon Musk, lăsa să se înțeleagă că va pune la dispoziția publicului brevetul stațiilor Supercharger care le încarcă mașinile electrice. Acest lucru ar fi fost oportun competitorilor, facilitând intrarea sau extinderea acestora pe piața mașinilor electrice, reducând cererea pentru mașinile tradiționale.
Musk a anunțat în mod oficial faptul că nu deschid doar brevetele pentru Superchargere, ci toate brevetele obținute vreodată de Tesla, peste 200. Musk a postat un articol de blog pe site-ul Tesla intitulat "Toate brevetele noastre vă aparțin", această acțiune a celor de la Tesla ar putea fi un mare pas înainte pentru piața mașinilor electrice. Musk promite că Tesla nu va da în judecată pe nimeni care folosește tehnologia lor cu bună-credință.
"Când am început prima mea companie, Zip2, m-am gândit că brevetele sunt un lucru bun și am muncit din greu pentru a le obține", a scris Musk. "Și poate că erau bune cu mult timp în urmă, dar de prea multe ori în ziua de azi, servesc doar la înăbușirea progresului, la consolidarea pozițiilor corporațiilor gigantice și la îmbogățirea avocaților, mai degrabă decât a inventatorilor reali."
Există câteva prevederi minore pentru companiile care doresc să utilizeze tehnologia Tesla. Alți producători auto care utilizează tehnologia Supercharger trebuie să taxeze clienții pentru utilizarea stațiilor de încărcare în avans, iar apoi să acorde acces liber. Musk speră că și alți producători vor adopta o atitudine de tip open source (sursă deschisă), care să permită industriei să evolueze mai rapid.
În afară de schimbul liber de idei care se naște atunci când se aplică un format open source, mai există și alte beneficii. Tesla urmează să deschidă o fabrică care va produce baterii pentru vehicule electrice. În cazul în care mai mulți producători auto ar utiliza bateriile, acestea ar putea fi produse la un cost mai mic pe unitate, ducând în jos prețul. Acest lucru ar ajuta la îndeplinirea obiectivul lui Tesla de a crea o mașină electrică la prețuri accesibile, în scopul de a ajunge la o gamă mai largă de consumatori.
Musk a continuat să explice că în timp ce Tesla Motors a căutat inițial să obțină brevete, în scopul de a se proteja, și-au dat seama că, de fapt, tot ce făceau era să limiteze concureța într-un domeniu pe care ei au sperat sa îl extindă.
"Noi cei de la Tesla, cu toate acestea, ne-am simțit obligați să creăm brevete din îngrijorarea ca nu cumva companiile auto mari să copieze tehnologia noastră și apoi să își folosească puterea masivă de fabricație, vânzări și marketing pentru a copleși Tesla," a elaborat Musk. "Nu puteam să ne înșelăm mai tare. Realitatea nefericită este exact opusul: Programele de mașini electrice (sau programe pentru orice vehicul care nu arde hidrocarburi) la principalii producători sunt mici sau inexistente, constituind o medie de mai puțin de 1% din vânzările totale ale acestora".
Cu 100 de milioane de mașini noi, care ies pe drumuri în fiecare an, Musk consideră că este destul loc pentru toată lumea care fabrică mașini electrice să prospere.