Preferințele estetice și gusturile cumpărătorului sunt foarte imprevizibile în materie de mobilier şi pieţele se dezvoltă în funcţie de particularităţile locale. Pentru producători este o adevărată provocare să ghicească aceste preferinţe şi, deseori, se practică educarea privind gusturile în materie de design și finisaje. Tendinţele anului 2017 pentru interior vizează o viaţă în tonuri pastelate, drăguţe şi prietenoase care redă o motivaţie de reîmprospătare, precum şi un sentiment de confort.
Nuanţele de gri, cu toate gradaţiile între alb şi wenge, sunt în continuare extrem de folosite şi se preconizează că această tendinţă va continua să se menţină. Adiacent, se regăseşte o lume în alb, al cărei avantaj este că se pretează combinării cu numeroase nuanţe pastelate. În atenţie este şi o schemă cromatică la modă, ce reflectă o atitudine tradiţională faţă de viaţă, mai colorată şi cu o orientare mai funcţională în care surpriza o reprezintă folosirea roşului cu rolul de culoare de accent. Mixat cu negru sau alb, această nuanţă creează un stil caracteristic unei atmosfere subtile şi vesele.
Care sunt însă preferinţele românilor? Se încadrează ele în tendinţele generale? Adrian Rizea, director comercial Lem’s, rețeaua de mobilă produsă la fabrica Lemet din Prahova, este de părere că românii caută întotdeauna ceva nou, inedit, dar și la un preț cât mai bun, astfel încât să își poată schimba fără nicio problemă mobila odată la 5-7 ani. Ei doresc noi modele, culori, finisaje, prețuri bune și mobilier foarte configurabil. Preferă bucătăriile roşii dar şi cele în culorile deschise (cappuccino lucios, bej cubanit, alb lucios). Deasemenea optează pentru culoarea wenge în combinație cu cappuccino și fronturi super lucioase la livinguri, iar la dormitoare preferă liniștea și atmosfera destinsă pe care o oferă culoarea salcâm ciocolată.
Este de remarcat că, în idea de a oferi clienţilor ceva nou, configurabil pe gusturile și nevoile lor, Lem’s a introdus numeroase noi produse de mobilier la finele anului 2016 și începutul lui 2017, cum ar fi bucătăria Domino, noi modele de scaune și colțare, dar și noi configurații de living, fronturi super lucioase și noi culori pentru modelele deja existente. Alături de aceasta, campania de reduceri şi soluțiile de finanțare în rate fără dobândă au stimulat vânzările în prima parte a anului.