În materie de design pentru shoowroomurile contemporane, focusul se pune pe un dialog inteligent cu privitorul, care este, implicit, client, dar şi pe nevoile acestuia de identitate, exclusivitate şi personalitate distinctă. Amenajările interioare sunt spectaculoase şi inedite, în spatele fiecărui concept stând o filozofie bine definită a impactului psihologic al acestora.
Majoritatea târgurilor din domeniul home&deco oferă şi idei, chiar şi consultanţă din partea designerilor specializaţi pentru amenajarea spaţiilor interioare din magazine, concentrarea fiind pe aranjamentele vitrinelor, mai cu seamă că printre vizitatori se regăsesc proprietari de magazine sau persoane de decizie din industria de retail. Mai multe detalii pe această temă puteţi găsi în revista CĂMINUL, ediţia de iarnă.
Mult timp, în fashion, magazinele au fost doar un display static de produse aranjate după anumite criterii. Noua generaţie de showroomuri aduce în prim-plan importanţa designului spaţiului în procesul de achiziţionare a mărfurilor.
Astfel, produsele sunt prezentate ca un status simbol, sunt puse în valoare de un design inteligent al spaţiului, devenind “objects of desire”. Mai mult, un design anume, caracterizat de o paletă cromatică, mobilier şi accesorii, construieşte identitatea unui brand. Noile trenduri sociale sunt prezente în vitrinele marilor magazine, dictează identitatea unei perioade de timp şi, implicit, al unei categorii sociale. Dacă meseria de vitriner era una mai mult sau mai puţin uşoară, acum a devenit un veritabil demers psihologic, un adevărat know-how precum şi o temă luată în consideraţie şi expusă de designeri specializaţi la marile târguri internaţionale.
Tehnologia, materialele high tech, lumina, suprafeţele reflectorizante dau senzaţia de navă spaţială uneori, de ultimă frontieră a imaginaţiei umane. De exemplu, designul unui magazin de haine se remarcă prin culori vibrante, pereţi şi suprafeţe de expunere strălucitoare, mobilier ce aduce cu imaginea unui mijloc de comunicare, un smart phone fără de care avem impresia că nu putem exista. Această imagine este răspunsul la nevoile tinerei generaţii de a implica tehnologia în orice capitol al vieţii de zi cu zi. Esteticul se pune în slujba funcţionalităţii, dar şi a scopului spaţiului dat.
Un alt trend este acela în care marfa şi interiorul merg în aceeaşi direcţie, într-o armonie desăvârşită în ceea ce priveşte cromatica şi materialele. Deşi atmosfera poate părea destul de încărcată uneori, ea este în egală măsură veselă, dinamică şi, nu în ultimul rând, inspirantă şi creativă. Pe scurt, îţi creşte apetitul pentru shopping!
Specialiştii vorbesc şi despre o altă tendinţă, aceea de întoarcere la natural, la simplitatea desăvârşită. Deignul minimalist al spaţiilor, cu linii clare, epurate de forme flamboaiante şi culori, pune în evidenţă piesele ce atrag inevitabil clientul. Totodată, în amenajare sunt folosite piese vintage, reconsiderate sau în cazul cărora s-a intervenit cu elemente de design contemporan. Mixul poate fi deopotrivă interesant şi atrăgător.
Concluzia este una clară şi elucidează misterul întrebării legate de amenajarea ideală, emblematică pentru magazinele de azi: interioarele cu personalitate atrag cei mai multi clienţi şi, implicit, cumpărători!
Foto: imm cologne