E3, expoziția anuală de gaming de la Los Angeles, este locul perfect în care să prezinți un produs impresionant de nișă precum Sentry Eye Tracker, care a fost proiectat pentru a ajuta oamenii sa se antreneze pentru concursuri de jocuri video. Dar acest gadget de gameri ascunde ambiții semnificativ mai largi.
Sentry-ul este o bară subțire care stă sub un monitor PC și se uită la ochii jucătorului, analizând informații în legătură cu locul unde se uită și cât de mult se uită la anumite locuri de pe ecran. Ideea acum, cel puțin, este de a urmări jucătorii în același mod în care antrenorii de baseball își urmăresc jucătorii și observă videoclipurile pentru a găsi greșelile. Dispozitivul este produs de către compania SteelSeries care produce căști și controlere de joc.
“Avem atât de multe date, atât de multe numere, atât de multe fețe încât echipele ar trebui să le folosească mult mai înțelept decât o facem acum" spune Patrik Sattermon, un ofițer de gaming al Fnatic, o echipa de gaming profesional, într-un videoclip produs de SteelSeries. "Poţi să analizezi lucrurile la care te uiţi şi apoi poţi încerca să faci nişte modificări în creierul tău pentru a-ţi îmbunătăți jocul în viitor."
SteelSeries nu a oferit încă un preț pentru produs, dar speră că îi vor putea extinde domeniul de aplicare semnificativ până la momentul lansării. Scopul real este de a folosi dispozitivul de urmărire a ochilor pentru a controla jocurile, nu doar pentru a aduna informații cu privire la modul în care sunt jucate. Compania lucrează deja de o lună cu Tobii Technology din Suedia, producătorul tehnologiei de urmărire a ochilor din Sentry, la un dispozitiv care permite jucătorilor să îşi folosească ochii pentru a deplasa un cursor pe ecran.
SteelSeries a declarat luni că lucrează la adăugarea acestei funcţii în viitor şi există motive să credem că ar putea avea aplicaţii şi în alte domenii în afară de gaming. Tobii vede principalele aplicaţii in dispozitive de asistare pentru persoane cu dizabilități, cercetare academică și cercetare de piață pentru întreprinderi care încearcă să îşi dea seama ce atrage atenția clienților lor (o utilizare pentru care Tobii are deja 50 de clienti).
Până în 2015, probabil că unele PC-uri vor avea această tehnologie deja preinstalată. “Gaming-ul este foarte distractiv. Caracterul tău s-ar putea uita la tine pentru că ştie că te uiţi şi tu la el, jocul ar putea reacţiona diferit pentru că ştie că te-ai uitat sau nu într-un anumit loc. spune Barclay. “Ar trebui să fie foarte accesibilă oamenilor în primă fază.”