4.5 C
București
miercuri, 25 decembrie 2024
AcasăSpecialTaximetriștii-pirat, verificați numai între orele 8.00 și 16.00

Taximetriștii-pirat, verificați numai între orele 8.00 și 16.00

Un reportaj incognito al RL la miezul nopții în Gara de Nord a arătat că taximetriștii-pirat continuă și în 2016 să încalce legea, chiar sub privirile autorităților complet impotente. Sau dezinteresate să împiedice un furt la drumul mare: 50 de lei pentru o cursă de câțiva kilometri, care costă cel mult 10 lei.

Culmea, asta se întâmplă deși CFR a încheiat un contract cu o firmă de taxi,  care ar trebui să le asigure călătorilor condiții decente de transport, mașini la orice oră și plata doar a ce se înregistrează pe aparate.

Și mai grav, principala in­stituție de control al taximetrelor, Poliția Locală a Primăriei Municipiului București, doar se face că veghează la respectarea legii. Oficial, Poliția Locală a PMB ne-a transmis că, până în prezent, nu a făcut controale decât “între orele 08.00 și 16.00”.

În lupta inegală pe care potențialii clienți o dau cu șoferii de taximetre neautorizate la Gara de Nord, ajutoarele ar trebui să vină de la polițiști. Fie de la cei ai Poliției Locale, fie de la cei ai Poliției Rutiere ori și de la unii, și de la alții. Așa cum a arătat RL în reportajul menționat, nici un polițist nu calcă noaptea pe la Gara de Nord pentru a verifica taximetriști. La îndemnul unor jandarmi care se aflau în zona stației autorizate de taxi la Gara de Nord, jurnaliștii RL au încercat să contacteze și Poliția Locală, și Poliția Rutieră, pentru a reclama abuzurile. Rezultatul: “Am sunat în prezența jandarmilor și a taximetriștilor-pirat la 112, iar de acolo am fost îndrumați către Poliția Locală Sector 1. Am sunat și acolo să facem reclamație, dar și cei de la Poliția Locală ne-au dat doar un alt număr de telefon. Al Poliției Rutiere. Unde nu a răspuns nimeni”.

Responsabilitatea, împărțită

Totuși, cine este, conform legii, responsabil cu verificarea activității ilegale de taximetrie? După publicarea reportajului pomenit mai sus, Primăria Municipiului București a oferit propriul punct de vedere asupra problemei. Iată un prim pasaj din răspunsul PMB: “Activitatea de control în domeniul transportului în regim de taxi a Serviciului Control Transporturi, Utilități Publice din cadrul Direcției noastre (Direcția Generală de Poliție Locală a Primă­riei Municipiului București – n.r.) se desfășoară în baza unui protocol încheiat cu Brigada Rutieră și a graficelor lunare de control. Legislația în vigoare nu permite controlul în trafic al organelor împuternicite decât împreună cu polițiștii rutieri (din poliția națională). În baza articolului 581 din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, în cazul utilizării unui autoturism pentru transportul public de persoane fără ca acesta să dețină autorizație taxi sau aceasta are valabilitatea depășită sau nu este conformă cu transportul efectuat ori cu prevederile legii, odată cu aplicarea sancțiunii contravenționale polițiștii rutieri suspendă dreptul de utilizare a autoturismului prin reținerea certificatului de înmatriculare și a plăcuțelor cu numerele de înmatriculare”.

Așadar, varianta corectă este că responsabili de verificarea legalității sunt atât polițiștii de la Locală, cât și cei de la Rutieră. De ce, totuși, acești polițiști nu se află niciodată noaptea la Gara de Nord? Ne-a lămurit tot PMB: “În perioada 01.01-31.07.2016, polițiștii locali din cadrul Serviciului  Control Transporturi, Utilități Publice, împreună cu polițiștii din cadrul Brigăzii Rutiere, au realizat un număr de 9 acțiuni de control în perimetrul Gării de Nord, toate desfășurându-se între orele 08.00 și 16.00.

În cadrul acțiunilor de control au fost verificate un număr de 151 autoturisme taxi și au fost încheiate 13 procese-verbale de constatare și sancționare a contravențiilor cu amenzi în valoare de 10.200 lei”.

Să calculăm: în șapte luni, abia s-au făcut nouă controale, deci nici măcar două pe lună, și ­s-au dat 13 amenzi. Practic, din sutele de mașini de taxi care se perindă lunar pe la Gara de Nord, abia două pe lună au avut deficiențe.

Dar, nici un astfel de control nu a fost efectuat, spune PMB, între orele 16.00 și 08.00. 16 ore, deci, din totalul de 24 al unei zile, rămân pur și simplu fără nici un fel de verificare.

Poliția Locală se împăunează cu verificările făcute

În finalul răspunsului oferit “României libere”, Poliția Locală a mai precizat că, totuși, “controalele au vizat activitatea tuturor taxiurilor din perimetrul Gării de Nord, inclusiv a celor aflate în afara zonei care face obiectul contractului de închiriere încheiat între Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și SC Meridian Taxi SRL. Menționăm faptul că autoturismele taxi colantate cu sigla dispeceratului Meridian Taxi nu aparțin în totalitate transportatorului autorizat SC Meridian Taxi SRL, unele fiind proprietatea altor transportatori autorizați, aflați sub contract de prestări servicii cu Meridian Taxi și având astfel obligația să poarte însemnele acestui dispecerat”.

Cu alte cuvinte, a încercat PMB să ne transmită, polițiștii locali, împreună cu cei de la Rutieră, nu doar că verifică zona autorizată de CFR, dar se avântă cu curaj și în afara ei. Cu efecte zero în realitate, însă, după cum au constatat reporterii „ Romaniei libere”. 

 

Taximetriștii-pirat cer, în Gara de Nord, și 50 de lei e o cursă care face doar 10 lei

Cele mai citite

Creștere de 28%: Fondurile de pensii private au depășit pragul de 155 miliarde de lei

Politica investițională a fondurilor de pensii private rămâne concentrată pe piața financiară locală Fondurile de pensii private din România au înregistrat o creștere semnificativă a...

Zgomotul misterios. „The Hum” afectează aproximativ 2% din populația globală

"The Hum" este un sunet misterios de frecvență joasă care afectează aproximativ 2% din populația globală. https://www.youtube.com/watch?v=WuSdzxhWpU0 Zgomotul misterios: "The Hum" Recent, acest fenomen a...

Prăbușirea unui pod în Brazilia a făcut patru morți. Risc de poluare cu acid sulfuric pe un râu alăturat

Prăbuşirea unui pod din nordul Braziliei a făcut patru morţi, iar 13 persoane sunt date dispărute, potrivit unui nou bilanţ al autorităţilor, care se...
Ultima oră
Pe aceeași temă