6 C
București
miercuri, 25 decembrie 2024
AcasăSpecialTaxa pentru parcarea de resedinta, majorata cu 300%

Taxa pentru parcarea de resedinta, majorata cu 300%

In an de criza majora, care inseamna reducerea dramatica a nivelului de trai prin scaderea puterii de cumparare si pierderea de catre multi romani a locului de munca, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a majorat cu pana la 300% taxa pentru utilizarea locurilor publice cu parcari de resedinta.

Mai pe scurt spus, parcarea de la bloc ii va costa pe bucuresteni cu pana la de trei ori mai mult fata de anul trecut. Respectiva taxa este diferentiata in functie de zone si pentru acest an are stabilite urmatoarele niveluri (intre paranteze e trecut nivelul de anul trecut):  zona A – 0,45 lei/zi/vehicul (0,21)  zona B – 0,40 lei/zi/vehicul (0,16)  zona C – 0,35 lei/zi/vehicul (0,13)  zona D – 0,30 lei/zi/vehicul (0,10). Inmultind cu 365 de zile, rezulta urmatoarele taxe pentru locurile de parcare de la bloc pe care trebuie sa le plateasca posesorii de autoturisme in acest an: 164,25 lei in zona A; 146 lei in zona B; 127,75 lei in zona C; 109,5 lei in zona D. Majorarile aplicate sunt de 214% in zona A, 250% in zona B, 269% in zona C si 300% in zona D. Pe langa faptul ca nu se mai poate motiva rata inflatiei, care prin hotararea CGMB a depasit-o de foarte mult ori pe cea oficiala, paradoxal este ca aceste majorari s-au facut diferentiat, fara nici o noima. Caci, daca trebuie amenajat un loc de parcare, aceleasi operatiuni se fac in oricare zona a Bucurestiului. Este penibil sa spuna vreunul dintre edili ca ar costa asfaltul sau marcajul mai mult in zona D decat in zona A. si, pentru ca atunci cand vine vorba despre asumarea responsabilitatii, tipicul romanesc este de a da vina pe celalalt, si la majorarea locului de parcare s-a procedat la fel. Municipalitatea afirma ca majorarea s-a facut la propunerea primariilor de sector, in bugetele carora intra integral aceasta taxa, iar primariile de sector spun ca sunt complet nevinovate si nu au cerut asa ceva.

"Conducerea Primariei Sectorului 1 a cerut chiar ca taxele si impozitele locale sa fie mentinute la nivelul anului 2009, considerand ca, fiind an de criza, oamenii au mai putini bani si scade si gradul de incasare. Doar la anumite taxe – cum este, de exemplu, cea pentru autorizatia de constructie – am cerut sa se majoreze in raport cu rata inflatiei, in functie de zona", ne-a declarat Alexandru Ichim, purtatorul de cuvant al Primariei Sectorului 1.
"Nu stim de ce municipalitatea spune ca am fi cerut noi asa ceva. Pot sa va spun ca Primaria Sectorului 2 nu a solicitat majorarea taxei pentru locul de parcare de resedinta", ne-a declarat Anatol Albu, purtatorul de cuvant al Primariei Sectorului 2.

Reprezentantii Primariei Capitalei ii contrazic insa pe cei ai sectoarelor si spun ca, de fapt, din partea acestora a venit propunerea de majorare a taxei pentru parcarea de resedinta. Mai mult, ieri, toti reprezentantii primariilor de sector au semnat procesul-verbal de luare la cunostinta a nivelului taxelor pentru locurile de parcare in 2010 si nu au ridicat nici un fel de obiectiuni. Ridicola este si justificarea de catre fiecare autoritate in parte atunci cand majoreaza o taxa si spune ca nu sunt multi bani, ci doar cativa banuti, acolo, care nu conteaza prea mult. Numai ca, adunati unii peste altii, banutii conteaza tot mai mult si romanii devin tot mai saraci.

Cele mai citite

Atracții turistice care-și închid porțile în 2025

Unele muzee, situri naturale și hoteluri și-au luat rămas bun pentru totdeauna în acest an, cum ar fi emblematicul club parizian Chez Michou Călătoria globală...

Parlamentul din Peru anchetează înființarea unei rețele de prostituție chiar de unul din foștii săi responsabili

Parlamentul peruan îl va convoca joi pe unul dintre foştii săi responsabili, suspectat că ar fi înfiinţat o reţea de prostituţie în interiorul adunării...

Sorin Grindeanu anunță finalizarea și punerea în trafic a încă 250 km de drum de mare viteză în 2025

În prezent, România beneficiază de o rețea rutieră de mare viteză de 1.280 km Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că România continuă să accelereze...
Ultima oră
Pe aceeași temă