Incepand din 1 aprilie, Ministerul de Finante a decis ca orice autovehicul cu capacitate cilindrica mai mare de 2.000 cmc sa fie considerat autovehicul de lux, urmand sa fie taxat suplimentar cu 1% din pretul de achizitie.
Daca ar fi sa luam in calcul doar autoturismele, problema nu ar fi foarte grava, dar, din pacate, diriguitorii mai sus-amintitului minister se pare ori ca nu au luat in considerare faptul ca autovehicul nu inseamna numai autoturism, ci le inglobeaza si pe cele comerciale. Adica habar n-au avut care este diferenta. Ca urmare, orice autobuz, autocar sau cap tractor al unui TIR sunt taxate ca orice autoturism de lux, crescandu-le pretul anormal. Primii care au sesizat aceasta anomalie au fost transportatorii rutieri care s-au vazut in imposibilitatea de a mai achizitiona autovehicule noi. „Aceasta lege este emisa in 2001, dar se referea strict la autoturisme, ne spune Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT). Iata ca acum, contrar promisiunilor guvernantilor, de reducere a fiscalitatii, transportatorii primesc inca o lovitura economica aberanta, pe care noi nu ne-o explicam decat prin necesitatea colectarii de cat mai multe taxe pentru a fi impartite „grupurilor de interese” partenere prin achizitii publice”. Ca rezolvare a problemei, Federatia FORT solicita amendarea legii in cauza, in conformitate cu prevederile europene care prevad reduceri de taxe pentru transportatorii rutieri care achizitioneaza autovehicule noi.