În perioada 23-26 mai are loc etapa de evaluare în teren a zonei Ţara Haţegului-Retezat în vederea acordării statutului de destinaţie ecoturistică. Strategia naţională de dezvoltare a ecoturismului în România – context, viziune și obiective – 2016-2020 stabilește ca obiectiv general crearea condiţiilor de dezvoltare a ecoturismului la nivelul ariilor naturale protejate şi în zonele din vecinătatea acestora, prin dezvoltarea unei rețele de destinații ecoturistice recunoscute și prin realizarea de produse ecoturistice competitive pe plan naţional şi internaţional.
În acest context, reprezentanții Autorității Naționale pentru Turism alături de ceilalți membri ai comisiei pentru desemnarea destinațiilor ecoturistice din România vor analiza, prin deplasare în teren, îndeplinirea criteriilor de evaluare de către zona Ţara Haţegului-Retezat. În prezent, în țara noastră sunt declarate două destinații ecoturistice: Zona Zărnești-Piatra Craiului (județul Brașov) și Zona Mara-Cosău-Creasta Cocoșului (județul Maramureș).
Lansarea unei noi campanii de promovare a brandului turistic naţional
Autoritatea Naţională pentru Turism organizează o vizită de informare asupra potenţialului turistic al României pentru 30 de lideri de opinie – ambasadori ai turismului românesc, jurnalişti/bloggeri români şi străini din Polonia, Italia şi Slovacia, pe traseul Bucureşti – Turda – Alba Iulia – Sibiu, Făgăraş – Braşov – Sinaia – Bucureşti, în perioada 26-30 mai.
Pe 27 mai, la Salina Turda, va avea loc evenimentul de lansare a campaniei de promovare a brandului turistic naţional în cadrul acestui obiectiv turistic. La eveniment va participa doamna Anca Pavel-Nedea, preşedinte al Autoritaţii Naţionale pentru Turism, fiind însoţită de doamna Maia Morgenstern, Nicolae Voiculeț, Ionuț Budișteanu şi Helmuth Duckadam, ambasadori ai turismului românesc.