Reprezentanţii marilor lanţuri promit amenajarea unor standuri speciale pentru desfacerea alimentelor tradiţionale. Unii producători cred că acest parteneriat ar putea afecta calitatea produselor.
În timp ce reprezentanţii marilor lanţuri de magazine şi oficialii Agenţiei Naţionale Sanitar Veterinare (ANSVSA) au decis introducerea produselor tradiţionale pe rafturi speciale în supermarketuri şi hypermarketuri, producătorii tradiţionali nu se arată încântaţi de idee. Dincolo de decizia în sine, „nu s-a stabilit o dată de la care să poată intra în supermarket, dar să sperăm că va fi cât mai repede”, susţine Raul Balogh, purtătorul de cuvânt al ANSVSA. Potrivit oficialului contactat de RL, ideea are la bază numeroasele solicitări de aprobare a unor târguri specializate în expunerea acestor produse. De la discuţii au lipsit tocmai reprezentanţii producătorilor.
Andreea Mihai, director de marketing Carrefour, e de părere că ideea este binevenită. „Îmbrăţişăm ideea de a avea pe rafturile Carrefour produse tradiţionale. Vom stabili în următoarea perioadă chestiunile tehnice.” Surprinzător însă, tocmai elementul-cheie din această ecuaţie, furnizorii de produse tradiţionale, nu dau aproape nici o şansă proiectului. Manuela Petran, preşedintele Asociaţiei producătorilor tradiţionali „Arădeanca”, vede riscantă colaborarea cu hipermarketurile şi pentru că, momentan, majoritatea acestor producători nu ar putea face faţă volumului de produse care trebuie livrate, impus de un contract cu supermarketul. „Pe de o parte, nu toţi producătorii sunt autorizaţi. Pe de alta, temerea mea este că se va distruge calitatea produselor, din cauza faptului că deocamdată ele se produc în cantităţi mici. Din dorinţa de a câştiga sau de a acoperi cererea, producătorii ar putea face rabat de la calitate.” O soluţie ar fi în schimb, crede Manuela Petran, înmulţirea magazinelor de profil şi colaborarea sporadică cu hipermarketurile, în weekenduri, în cadrul unor pieţe ţărăneşti.