Mai mult de jumătate din membrii generației internetului renunță să folosească produsele sau serviciile unei companii dacă au o experiență neplăcută cu aplicațiile mobile furnizate de compania respectivă, arată un studiu realizat de Oracle.
Studiul ”Millenials și mobilitatea: cum pot atrage business-urile generația aplicațiilor”, realizat pe tineri cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani și care lucrează la organizații mondiale, dovedește că o companie care nu oferă experiențe plăcute cu aplicații mobile interactive este renegată de clienții care provin din Generația Internetului.
Mai mult de un sfert dintre tineri admit că acordă o notă negativă produselor sau serviciilor unei companii care nu generează o experiență plăcută prin aplicațiile mobile. Alți 39% recunosc că nu vor recomanda produsele sau serviciile unei astfel de companii.
”Companiile care nu pot aduce valoare adăugată clienților şi experienţe mobile convenabile, funcționale și relevante, vor avea mici șanse de a se remarca într-un top”, a declarat Suhas Uliyar, vicepreşedinte de strategie mobilă şi produse mobile al Oracle.
În ceea ce privește aplicațiile mobile, 73% dintre mileniali le apreciază pentru posibilitatea de a cumpăra produse sau servicii, 71% pentru a achita facturi, iar 65% pentru a raporta probleme sau plângeri. Mai mult de jumătate dintre clienții din Generația Y preferă să nu primească notificări Push când efectuează o tranzacție prin aplicații mobile.
”Companiile vor fi nevoite să ofere servicii bazate pe aplicațiile mobile care vor trasa cu exactitate linia dintre ajutor și insuportabil, dacă vor dori să stimuleze afinitatea tinerilor pentru aplicațiile mobile fără să-i distanțeze”, a detaliat Suhas Uliyar problema.
Pe plan global, specialiștii observă o discrepanță între folosirea aplicațiilor pentru smartphone și cele pentru tabletă în rândul generaţiei Millenials. Deși obișnuiesc să utilizeze tablete, ei aleg în continuare smartphone-ul pentru a accesa aplicațiile mobile. În cazul transferului de bani, spre exemplu, 48% au folosit o aplicație de smartphone și numai 22% au ales tableta.
Vicepreședintele Oracle Suhas Uliyar subliniază că ”mulți membri ai generaţiei Millenials dețin mai multe dispozitive conectate”, motiv pentru care companiile ar trebui să creeze aplicații valabile pentru ambele tipuri de dipozitive.