Un studiu arată că îndrăgostiţii din întreaga lume preferă să meargă în magazine pentru a alege cadourile pentru persoanele iubite, cu ocazia Zilei Îndrăgostiţilor, în ciuda faptului că se observă o tranziţie către cumpărăturile online, informează Agerpres.
Studiul ‘MasterCard Love Index’ explorează comportamentul consumatorilor din peste 200 de ţări la nivel global, analizând tranzacţiile realizate între 11 şi 14 februarie în trei ani consecutivi (între 2013 şi 2015). Indexul nu a radiografiat doar valoarea cheltuielilor, ci şi tipurile de cheltuieli asociate Zilei Îndrăgostiţilor, la nivel internaţional.
Potrivit studiului, valoarea cheltuielilor în preajma Zilei Îndrăgostiţilor s-a majorat în fiecare regiune, între 2013 şi 2015, cu o rată de creştere medie de 22%.
‘Datele analizate arată că tot mai mulţi oameni aleg să aibă o experienţă unică şi să-şi creeze amintiri, în detrimentul cadourilor sau al gesturilor măreţe. La nivel global, 90% dintre consumatori îşi fac cumpărăturile din magazine, în timp ce doar 6% preferă tranzacţiile online. Europenii fac cele mai multe cumpărături online în preajma Zilei Îndrăgostiţilor, 21% dintre tranzacţii având loc pe Internet. Indexul arată o creştere a cheltuielilor efectuate în restaurante (33%) şi hoteluri (28%). Consumatorii din America de Sud (54%) şi din SUA (38%) preferă să celebreze Ziua Îndrăgostiţilor alături de persoana iubită în cadrul restaurantelor, în timp ce locuitorii din regiunile Asia-Pacific, Europa şi Orientul Mijlociu optează pentru vacanţe, aspect indicat de creşterea şederilor la hoteluri. Florile sunt încă la modă, însă se poate observa un uşor declin în vânzările de flori şi felicitări, pe durata celor trei ani analizaţi’, se arată în studiul citat.
MasterCard (NYSE: MA) este o companie de tehnologie in industria globală de plăţi, care oferă un liant între consumatori, instituţii financiare, comercianţi, autorităţi şi companii din peste 210 ţări şi teritorii.