O provincie din India a găsit o modalitate inedită prin care încurajează cetăţenii să apeleze la sterilizare. Oficialii medicali din Rajasthan au lansat o campanie cu scopul de a reduce creşterea natalităţii din aceea zonă şi au decis să ofere un premiu fiecărei persoană sterilizată, potrivit BBC.
Astfel, bărbaţii sau femeile care apelează la această intervenţie chirurgicală sunt recompensaţi cu o maşină sau alte premii precum motociclete, televizoare sau blendere. Printre premii se numără şi un autoturism fabricat în India- Tata Nano care este cea mai ieftină maşină din lume.
Populaţia Indiei, mai numeroasă ca cea a Chinei
În ultimii ani, populaţia Indiei creşte constat şi se preconizează că ar putea întrece cea a Chinei până în 2030. De aceea, guvernul ţării este îngrijorat de situaţie şi încearcă să găsească noi modalităţi prin care să stopeze această creştere.
Sitaram Sharma, un doctor din oraşul Jhunjunu crede că această campanie va avea succes şi susţine că premiile oferite vor atrage cel puţin 20,000 de bărbaţi şi femei.
Şi alte regiuni din India au apelat la acest gen de campanii şi oferea recompense materiale cuplurilor care se ofereau voluntari pentru sterilizare. De asemenea, o campanie naţională în acest sens a fost abandonată în ani ’70 după ce s-au primit mai multe plângeri că bărbaţii şi femeile erau forţaţi să facă operaţia.