Facebook a introdus joi un program prin care oferă banii utilizatorilor, pentru a-i determina să se uite la anumite anunţuri publicitare, potrivit Mashable.
Astfel, Facebook va acorda 10 cenţi pentru fiecare reclamă vizionată. Acest sistem de recompesaţii se va face prin prin intermediul Facebook Credits, iar creditele acumulate vor putea fi utilizate pentru a cumpăra produse prin Facebook Deals, noul serviciu de reduceri al companiei. Valoarea vizionării unei reclame este destul de mică pentru început, un credit valorând doar 10 cenţi.
Cele mai multe anunţuri plătite vor fi afişate în jocurile de pe Facebook, iar printre companiile dispuse să plătească pentru o vizionare a reclamelor se numără CrowdStar, Digital Chocolate şi Zynga. Facebook lucrează cu Sharethrough, SocialVibe, Epic Media şi SupersonicAds pentru livrarea reclamelor.
Directorul firmei Sharethrough, Dan Greenberg spune că noul sistem de recompensaţii introdus de Facebook reprezintă „distanţarea de reclamele care întrerup utilizatorul„. Greenberg care are clienţi precum Microsoft and Nestlé spune că reţeaua sa nu va oferi publicitate tradiţională, ci reclame pe care consumatorii le vor viziona şi vor dori să le trimită prietenilor.
Se pare că noua mişcare făcută de Facebook este o modalitate de a compensa rata scăzută de click-uri pe care o au bannerele de pe reţeaua socială.