Corpul de Control al Casei Judetene de Asigurari de Sanatate (CJAS) Constanta a finalizat zilele trecute controalele anuale in cadrul Spitalului Clinic Judetean de Urgenta si Spitalului Clinic de Boli Infectioase Constanta. Potrivit declaratiilor directorului general adjunct al CJAS, medic-sef Mihaela Vranceanu, s-a constatat ca ponderea cheltuielilor legate de salarizarea personalului angajat este foarte mare. „Echipele au concluzionat ca 50% din totalul cheltuielilor reprezinta drepturile salariale acordate anagajatilor”, a explicat aceasta. De asemenea, echipele Corpului de Control din cadrul CJAS Constanta au remarcat ca foarte multe persoane beneficiaza de asistenta medicala fara a face dovada calitatii de asigurat. Din aceasta cauza, s-a constatat o crestere a numarului de servicii medicale neacoperite. Costurile aferente trebuie suportate de catre unitatile sanitare, existand riscul ca banii sa nu mai fie recuperati de la pacienti. Pentru a rezolva aceasta problema, echipele Corpului de Control au sfatuit conducerile celor doua unitati sanitare ca personalul sa fie instruit si sa solicite bolnavilor documentele justificative de asigurare inainte de a face formalitatile legate de internare. S-a constatat, de asemenea, ca mai ales in perioada rece activitatea Spitalului Clinic de Boli Infectioase Constanta este extrem de incarcata.
Tratamente ambulatorii
Numarul mare al pacientilor ce prezinta afectiuni de sezon suprasolicita personalul Sectiei de Primire Urgente. Pentru degrevarea acestui compartiment s-a recomandat infiintarea unui ambulatoriu de specialitate. In ceea ce priveste Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Constanta, s-a recomandat imbunatatirea actului medical din cadrul Unitatii de Primire a Urgentelor. Aceasta trebuie dotata cu aparatura moderna iar spatiul trebuie marit. Au fost dispuse, de asemenea, o serie de masuri pentru obligarea unitatilor sanitare sa-si achite, cat mai repede posibil, restantele catre frunizorii de servicii medicale. „In aceasta perioada, Corpul de Control al CJAS Constanta efectueaza verificari in randul a 30 de furnizori de asistenta medicala stomatologica si a 20 de medici specialisti”, a mai afirmat directorul general adjunct, dr. Mihaela Vranceanu.