3 C
București
marți, 19 noiembrie 2024
AcasăSpecialȘoferii de maxi-taxi din Galați au refuzat să mai iasă pe trasee

Șoferii de maxi-taxi din Galați au refuzat să mai iasă pe trasee

Greva a fost organizată pentru că primăria nu mai prelungește actualele licențe, care expiră pe 9 mai.

Șoferii celor 170 de microbuze din transportul maxi-taxi din Galați au intrat ieri în grevă și nu au mai ieșit pe trasee, protestând astfel pentru că de pe 9 mai Primăria și Consiliul Municipal (CLM) Galați nu vor reînnoi actualele licențe de transport ale celor trei operatori prin care lucrează proprietarii de microbuze și șoferii.

Municipalitatea vrea să introducă și la Galați o măsură aplicată în toate marile orașe, ca pe traseele de pe arterele principale să circule mijloacele regiei locale Transurb SA, iar în sistem maxi-taxi să fie asigurate traseele de pe străzile secundare. Astfel, este redusă aglomerația din traficul pe principalele artere și este asigurată fluența, lucru imposibil în condițiile în care deseori șoferii de maxi-taxi preferau să mai întârzie în stații sau la semafor, în speranța că vor mai câștiga un client. Greva de ieri a avut loc după ce operatorii de maxi–taxi au tot încercat să obțină o prelungire a licențelor. La ultima ședință a CLM Galați, viceprimarul Radu Cosca a declarat că nu este posibilă prelungirea licențelor: „Nu avem posibilitatea legală de prelungire a contractelor operatorilor privaţi. Operatorii privaţi ştiau, când au încheiat contractele de concesiune a traseelor, că va veni şi acest moment zero, deci nu este nici o surpriză pentru ei“.

Operatorii au avut o primă întâlnire pe această temă cu primarul Marius Stan, ar fi trebuit să fie și o a doua întâlnire, dar între timp s-a aflat că primarul Galațiului este plecat în Statele Unite, în concediu. Silviu Cârlan, administrator al ACJ Globe Tour şi prim-vicepreşedinte al Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), a declarat că greva este decizia șoferilor nemulțumiți că nu se prelungește licența: „Este o decizie a şoferilor, nemulţumiţi de modul în care sunt trataţi de primărie şi de Consiliul Local, decizie la care administratorii firmelor private de transport au achiesat. Pe de o parte, primarul ne-a promis prelungirea licenţelor cu încă

2 ani, pe de altă parte, viceprimarul Radu Cosca spune că vom fi scoşi pe trasee începând cu ziua de 9 mai. Se ştie că Transurb nu este pregătită să acopere tot oraşul, nu are numărul necesar de autovehicule. În plus, sunt şi cursele-convenţie pentru ArcelorMittal pe care Transurb le acoperă tot cu autobuze dedicate transportului în comun, lucru care este ilegal. Primăria şi Consiliul Local nu se gândesc la soarta a circa 500 de oameni care vor rămâne pe drumuri şi nu ţin cont că transportul cu maxi-taxi pe care noi îl facem este un serviciu public în primul rând, pentru care tot noi plătim către primărie“, a declarat Cârlan.

Ieri, aproximativ 100 de șoferi au pichetat primăria, așteptând un răspuns. Într-un comunicat al primăriei se spune că în urma discuțiilor cu reprezentanții transportatorilor, cei doi viceprimari, Radu Cosca și Florin Popa au promis ca problema să fie discutată în ședința de joi a CLM Galați: „Viceprimarii Radu Cosca și Florin Popa le-au transmis reprezentanților transportatorilor privați că o decizie în acest sens nu poate fi luată decât de Consiliul Local Galați și că vor prezenta aleșilor locali solicitările lor. Consiliul Local Galați se întrunește în ședință pe comisii marți, 28 aprilie, și în plen joi, 30 aprilie“.

Transportul a fost asigurat de Transurb

Ieri nu au fost probleme mari în transportul local, în pofida faptului că cele 170 de microbuze au lipsit de pe trasee fără ca greva să fi fost anunțată în prealabil. Problema este că Primăria și CLM Galați nu au pregătit această măsură prin suplimentarea parcului auto al regiei Transurb, un program despre care se vorbește de mulți ani de zile. Așa că la acest moment regia locală nu are capacitatea de a asigura transportul de persoane în întreg orașul și la un grafic acceptabil. Ieri, când șoferii maxi-taxi nu au ieșit pe trasee, conducerea Transurb a reușit să suplimenteze autobuzele și troleibuzele, dar au rămas și anumite zone din oraș care erau asigurate numai cu transport în sistem maxi-taxi.

„Noi facem traseele pe care le avem. Nu putem intra pe traseele de maxi-taxi care sunt acordate conform unui contract de delegare din 2010 şi care expiră pe 9 mai. Ei trebuie să îşi facă serviciul până pe 9 mai. După 9 mai putem vorbi dacă asigurăm sau nu traseele care ni se vor delega. Până atunci avem traseele noastre principale pe care le acoperim“, a declarat Genica Totolici.

Cele mai citite

Klaus Iohannis a semnat patru decrete care vizează modificări legislative și o eliberare din funcție

Unul dintre decrete vizează accesul echitabil la educație și dezvoltarea competențelor digitale în instituțiile de învățământ superior Președintele României, Klaus Iohannis, a semnat marți, 19...

FIFA menține sancțiunile! Rusia exclusă de la tragerea la sorți pentru Mondialul din 2026

Naționala Rusiei nu va participa la preliminariile pentru Campionatul Mondial din 2026, după ce FIFA a decis să prelungească interdicția aplicată în urma invaziei...

Înalta Curte: Nivelul de salarizare din spitale publice, finanțate integral din veniturile proprii, nu trebuie să fie la maximum anului 2022

Hotărârea poate genera ajustări salariale în cadrul spitalelor vizate, cu impact direct asupra personalului tehnic, economic și socio-administrativ Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ)...
Ultima oră
Pe aceeași temă