Compania chineză Alibaba a lansat un website de comerţ online în Statele Unite. Noul portal de comerț electronic se numește 11 Main și va fi nevoit să concureze înr-o piață dominată de Amazon şi eBay. Portalul 11 Main, dezvoltat de subsidiarele din SUA ale Alibaba, Vendio şi Auctiva, găzduieşte peste 1.000 de comercianţi online, din categorii diverse, precum îmbrăcăminte, accesorii şi bijuterii, decoraţiuni, obiecte de artă şi produse artizanale, potrivit cotidianului american Wall Street Journal.
Compania intenţionează să crească numărul de magazine pe platforma 11 Main. Alibaba a lansat siteul din SUA în timp ce se pregăteşte pentru listarea la bursa din New York. Oferta publică iniţială prin care compania va intra pe piaţa de capital americană ar putea fi cea mai mare din istoria SUA.
Pe lângă lansarea 11 Main, Alibaba a intensificat în ultimul an investiţiile în SUA în companii de e-commerce, dar şi în alte domenii precum servicii de mesagerie pentru dispozitive mobile. Construirea unui site de la zero nu va fi uşoară, notează Wall Street Journal, întrucât consumatorii au deja de ales dintr-o ofertă variată, care pe lângă Amazon şi eBay include startup-uri, precum Gilt Groupe şi Etsy, dar şi siteuri de comerţ online ale marilor retaileri, între care Wal-Mart.
11 Main încearcă să atragă comercianţi prin reducerea costurilor acestora. Comisionul perceput, de 3,5%, este la jumătate sau chiar o treime faţă de cele ale marilor site-uri de shopping din SUA. Totodat, portalul Alibaba verifică comercianţii pentru a se asigura că cei care vând pe site îndeplinesc anumite standarde în privinţa calităţii, serviciilor pentru clienţi şi chiar a calităţii pozelor produselor.
"Am stabilit standarde înalte. Vânzătorii vor un site care să le susţină brandurile", a declarat preşedintele 11 Main, Mike Effle, adăugând că platforma a respins deja un număr destul de mare de solicitări.
Alibaba, care domină piaţa comerţului online în China, depăşeşte companiile similare din SUA în privinţa valorii tranzacţiilor pe care le intermediază. În 2013, valoarea totală a tranzacţiilor derulate în China prin intermediul site-urilor companiei a ajuns la 248 miliarde de dolari, potrivit documentelor pentru oferta publică iniţială, publicate în luna mai. Suma este de trei ori mai mare faţă de eBay şi dublă comparativ cu Amazon.