4.8 C
București
sâmbătă, 30 noiembrie 2024
AcasăSpecialSistarea readucerii navei "Glizar Ana" pe chila dreapta

Sistarea readucerii navei „Glizar Ana” pe chila dreapta

Desi, initial, lucrarile de aducere a cargoului turcesc „Glizar Ana” pe chila dreapta pareau ceva mai simple si de scurta durata, acum se prelungesc, pentru ca a intervenit si o sistare temporara: „Dupa ce a venit o firma din Constanta pentru a introduce mai multe baloane gonflabile intre macaraua plutitoare si nava, pentru a le distanta si dupa ce s-a terminat sedinta comandamentului, in cadrul careia s-a stabilit ce are de facut fiecare, a venit un fax de la armatorul navei, prin care se spunea ca se sisteaza orice activitate. Urmeaza sa vedem care este situatia, daca s-a luat vreo decizie si cand vor fi reluate lucrarile”, ne-a declarat colonelul Viorel Zaharia, seful Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Galati. Cargoul de 7.000 tone dead-weight este o nava noua, intrata in exploatare in urma cu aproape doi ani, si se pare ca armatorul ar vrea sa angajeze o firma pentru ca la locul accidentului au venit si doi reprezentanti ai unei firme de salvatori (care a mai lucrat la „Rostock” si la o nava scufundata la Giurgiu), care – dupa ce au analizat situatia – urmau sa discute cu armatorul. Secretarul de stat pentru domeniul naval din Ministerul Transporturilor, Alexandru Galiatatos, ne-a declarat ca este vorba doar de o intrerupere temporara ceruta de armator, care trebuia sa aiba o confirmare de la compania de asigurari. De cand au inceput lucrarile din Portul Bazinul Nou pentru readucerea navei turcesti pe linia de plutire, autoritatile romanesti comunica foarte greu cu comandantul de pe „Glizar Ana”, pentru ca nici el, nici altcineva de pe nava nu vorbeste engleza si a fost nevoie de aducerea unui translator de limba turca, specializat in domeniul naval. Situatia este stranie, pentru ca in navigatia in apele internationale toate comunicatiile se fac numai in limba engleza.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă