» Pe lista neagra a autoritatilor se afla in jur de 20 de nave straine, care in trecut au fost gasite cu grave deficiente, imposibil de remediat.
» Pe primele doua locuri in topul "sicrielor" se afla vase din Coreea de Nord si Cambodgia.
Mult timp, portul constanta a fost "paradisul" navelor straine cu grave probleme tehnice si care nu erau acceptate in porturile din Uniunea Europeana. La inceput, autoritatile romane se multumeau de existenta unui trafic bogat, chiar daca majoritatea vaselor care operau in zona erau adevarate sicrie plutitoare. Au urmat ani intregi de accidente, naufragii si esuari cauzate de starea jalnica in care aceste vase se gaseau. Treptat, autoritatile constantene au inceput sa realizeze ca un pavilion strain nu este nici pe departe o garantie pentru indeplinirea cerintelor de minima siguranta. In ultimii doi ani, ANR Constanta si Capitania Portului au intensificat controalele, "curatind" zona de navele cu deficiente majore. Lista neagra a navelor al caror acces este interzis la Constanta se afla la loc "de cinste" in incinta Port State Controlului din cadrul Autoritatii Navale. In urma cu doua zile, pe aceasta lista se regaseau 17 vase straine, sub diverse pavilioane de complezenta, si care in trecut au fost depistate cu grave probleme tehnice. Imposibil de remediat. Patru dintre ele sunt nave din Coreea de Nord, in timp ce alte trei au pavilion cambodgian. "In general, navele de pe black-list prezinta deficiente de clasa sau nu au respectat cerintele tehnice ale regulilor dublu punte sau dublu tanc. Sunt vase construite inainte de schimbarea legislatiei internationale si care nu au facut in termen modificarile necesare. Din acest motiv, multe dintre aceste vase sunt bune doar de dus la fier vechi", a declarat Adrian Mihalcioiu, liderul SLN Constanta.