18.8 C
București
duminică, 22 septembrie 2024
AcasăSpecialSibiul, capitala enduro a lumii

Sibiul, capitala enduro a lumii

Cel mai dificil raliu enduro din lume va începe sâmbătă, se va termina miercuri şi vor participa 184 de sportivi, printre care şi Emanuel Gyenes, cel mai bun pilot român.

 
După promovarea echipei de fotbal Voinţa Sibiu în Liga I şi după desfăşurarea celei mai importante etape din Campionatul Naţional de Raliuri, Sibiul se pregăteşte pentru evenimentul anului. La finalul acestei săptămâni va începe a opta ediţie a celui mai dificil raliu enduro din lume.

La Red Bull Romaniacs vor participa 184 de sportivi, în frunte cu învingătorul de anul trecut, neozeelandezul Chris Birch, dar şi 21 de piloţi români. Dintre aceştia nu va lipsi Emanuel Gyenes, cel mai bun pilot autohton, singurul român care a bifat celelalte şapte ediţii şi cel care a reuşit, în luna ianuarie, cel mai bun rezultat din istoria României la Raliul Dakar, poziţia a 17-a. Printre cei 21 de români se vor strecura însă şi două fete, Sorina Sandu şi Andreea Goga, care vor participa pentru echipa Powerpuff Girls la clasa Hobby Team.

De altfel, la cea mai importantă clasă, Pro Riders, vor fi la start doar doi români. Pe lângă Gyenes, care este şi numărul doi mondial în Campionatul Mondial de Rally-Raid, va mai concura Ervin-Zsolt Kovacs. În total, vor fi prezenţi la startul de sâmbătă 184 de piloţi din aproape 40 de ţări, care vor participa sâmbătă dimineaţă la calificările pentru prologul Red Bull Romaniacs, ce va avea loc la prânz.

„Johnny, what the fuck?” şi drumul dacilor

Mai apoi, duminică, va avea loc prima zi de offroad, atunci când piloţii vor ajunge şi la Făgăraş, acolo unde concurenţii au de trecut o coborâre căreia organizatorii i-au dat un nume celebru, „Johnny, what the fuck?”, după melodia care face furori în discotecile din toată lumea.

„Cu alte cuvinte, doar cei mai curajoşi dintre piloţi se vor încumeta să parcurgă această porţiune pe motocicletă. Luni, concurenţii vor ajunge la Voineasa, acolo unde traseul îi va purta prin zone mirifice, însă cea mai importantă zi de offroad va avea loc marţi, atunci când sportivii vor pleca de la Sibiu şi vor termina ziua la „Arsenal Park”, din Orăştie. Această a treia zi îi va duce pe piloţi prin locuri nemaiutilizate până în prezent la acest raliu. Marţi, sportivii vor ajunge în Orăştie şi vor vedea zona în care au trăit dacii şi chiar vor parcurge rute utilizate de ei acum mai bine de 2.000 de ani”, au declarat organizatorii celui mai dificil raliu de pe Glob. În ultima zi, concurenţii vor pleca de la Orăştie şi vor ajunge în centrul Sibiului, pe Podul Minciunilor.

Seara va fi organizată festivitatea de premiere, după care toţi participanţii vor fi invitaţi la petrecerea de final. „Lungimea traseului variază pentru fiecare clasă în parte, acesta fiind între 100 şi 200 de kilometri pe zi. Pasajele tehnice sunt provocările principale ale traseului, care străbate zone împădurite, dar presărate cu pietre şi stânci. Sunt amenajate zone de alimentare la distanţe de aproximativ 70 de kilometri, iar traseul va fi marcat cu benzi, indicatoare şi marcaje colorate, însă pentru a garanta siguranţa concurenţilor, acestora li se încarcă traseul oficial de concurs în dispozitive GPS. De asemenea, de-a lungul traseului vor fi amenajate puncte uşor accesibile fanilor care vor să vadă concurenţii care se luptă în cel mai greu raliu hard enduro din lume”, arată un comunicat al organizatorilor. 

Birch, campion en-titre

Ediţia a şaptea a raliului enduro disputată la Sibiu în 2010 a fost câştigată de Chris Birch, din Noua Zeelandă, care a ajuns la finalul celor patru zile de concurs în 28 de ore şi 17 minute. Pe locul doi a terminat engle­zul Jarvis Graham, iar ultima treaptă a podiumului la cea mai importantă clasă, Pro Riders, a fost ocupată de germanul Andreas Lettenbichler. Cel mai bun român a fost Emanuel Gyenes, care a terminat pe locul al nouălea, la 14 minute întârziere de învingător.

Redactia
Redactiahttps://romanialibera.ro
România Liberă este o publicație tipărită și online pentru politică, afaceri și avocați, care acoperă anunțuri pentru litigii majore, tranzacții și probleme de reglementare. A fost fondată în 1877, în România. RL este o publicație de ultimă oră și unul dintre cele mai cunoscute cotidiene la nivel mondial, în principal ca voce a opoziției împotriva autocraților și a fostei Securități. Printre autorii și cititorii noștri se numără cea mai mare organizație filantropă, Fundația pentru o Societate Deschisă din SUA, precum și editorialiști internaționali celebri, profesori de știință și de drept din întreaga lume. În 2009, RL publica săptămânal un supliment de opt pagini cu articole în limba engleză din New York Times, astăzi publică cele mai noi videoclipuri și știri internaționale. Cu sediul în București, RL numără în prezent 50 de colaboratori, agenți și jurnaliști.
Cele mai citite

România obține 1,5 miliarde de euro din Fondul european de Coeziune pentru refacerea zonelor devastate de inundații

Răspunsul de urgență al Comisiei Europene vine cu alocarea a 10 miliarde de euro, jumătate din sumă fiind pentru Polonia Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von...

Economia mondială arată ca în anii 1920, declară șefa Băncii Centrale Europene

Christine Lagarde spune că există paralele între cele două perioade, dar azi avem instrumente să gestionăm schimbările structurale Economia globală se confruntă cu fisuri comparabile...

Cum integrăm mobilierul din lemn masiv pentru a crea interioare unice

Pentru a oferi o experiență cât mai plăcută, noi și partenerii noștri folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și / sau a...
Ultima oră
Pe aceeași temă