La finalul acestei săptămâni va fi organizată a doua ediţie a Raliului Zăpezii în staţiunea maramureşeană.
Prima ediţie a Raliului Zăpezii din staţiunea maramureşeană Cavnic a avut un succes mai mult decât scontat de către organizatori, astfel că ediţia cu numărul doi nu avea cum să lipsească în acest an. Astfel, sâmbătă şi duminică, drumul dintre Cavnic şi Băiuţ va fi străbătut, într-un mod spectaculos, de către maşini, ATV-uri, Quad-uri şi motociclete, care vor face deliciul spectatorilor. Chiar dacă acest eveniment este destinat amatorilor, la startul raliului vor fi prezenţi şi câţiva piloţi profesionişti, în frunte cu Emanuel Gyenes, ocupantul poziţiei a 17-a în Raliul Dakar din acest an, cel mai dificil raliu din lume.
Chiar dacă prima dragoste a lui Gyenes rămâne motocicleta, pilotul care a reprezentat cu succes România la Dakar va încerca să demonstreze, la Cavnic, că se poate descurca la fel de bine şi pe patru roţi, chiar dacă se vor organiza şi întreceri la clasa moto. De asemenea, mai sunt aşteptaţi să concureze Costel Căşuneanu şi Marco Tempestini, dar în cazul în care pilotul de la Napoca Rally Academy nu va ajunge a promis că va trimite un echipaj pe maşina Mitsubishi Evo 9. „Sâmbătă dimineaţă se vor face verificările la maşini în parcul de service pe care îl vom avea, iar echipajele participante trebuie să aibă cauciucuri adecvate, centuri de siguranţă, stingător omologat, căşti de protecţie pentru pilot şi navigator, dar şi o şufă de tractare”, a declarat organizatorul raliului, Claudiu Mureşan.
Traseu mai scurt şi mai tehnic
Zăpada căzută în cantităţi mari în ultimele săptămâni în România, mai ales în zona montană, a îngreunat destul de mult amenajarea traseului maramureşean, care a fost schimbat prin scurtarea acestuia, dar şi prin introducerea unei probe prin pădure. „Am scurtat traseul din cauza zăpezii mari depusă şi am făcut o buclă, după care am introdus şi o intrare în pădure pe un drum forestier de peste doi kilometri, dar aflat într-o stare destul de bună. În total, întreg traseul va depăşi cu puţin opt kilometri şi, chiar dacă lungimea sa iniţială a avut un pic de suferit, introducerea secţiunii forestiere a crescut destul de mult spectaculozitatea raliului, iar concurenţii vor fi mulţumiţi”, a mai spus Claudiu Mureşan. Taxa de înscriere a fost de 200 de lei pentru fiecare concurent în parte, iar în aceşti bani vor intra şi gustările din cele două zile de concurs, însă băuturile vor fi plătite separat. Cu o săptămână înainte de evenimentul propriu-zis au fost înscrise peste 30 de echipaje. În prima zi de întrecere, echipamentul de concurs va fi verificat între orele 09:00 şi 12:00, după care va fi organizată şi o recunoaştere a traseului, iar la ora 13:00 va fi dat startul primei probe între Băiuţ şi Cavnic, întrecere ce va dura cinci ore. Duminică, ziua va începe cu a doua probă între Cavnic şi Băiuţ, la ora 09:00, iar în jurul orei 13:30 se va da startul ultimei probe pe traseul Băiuţ-Cavnic.
Gard din zăpadă
Spectatorii care vor să asiste la întrecerile de pe traseul dintre Cavnic şi Băiuţ sunt aşteptaţi doar până cu trei ore înainte de startul fiecărei probe, după care tronsonul va fi închis pentru ultimele pregătiri. Organizatorii au creat şi un gard de protecţie natural pentru spectatori prin degajarea unei cantităţi importante de zăpadă de pe drum, astfel că publicul va fi protejat de un perete de zăpadă de aproape 1,5 metri.