Una dintre cele mai importante mutări la nivelul managementului de pe piața auto din 2015 este demisia președintelui grupului Volkswagen AG, Ferdinand Piech. Acesta a demisionat după 2 decenii în care s-a aflat în fruntea gigantului auto german.
Cel mai mare producător auto din Europa avut parte de o luptă sângeroasă la nivelul conducerii. Piech, unul dintre urmașii fondatorului companiei, a încercat să-l demită pe directorul general Martin Winterkorn. Consiliul director nu i-a dat însă câștig de cauză lui Piech, acesta fiind nevoit în cele din urmă să accepte prelungirea contractului lui Winterkorn și după 2016, conform Mediafax.
Piech, în vârstă de 78 de ani, a demisionat din toate funcțiile deținute la VW, decizie urmată și de soția sa Ursula. Mandatul de președinte al lui Piech urma să se încheie în aprilie 2017.
„Membrii conducerii au constatat în unanimitate că în baza a ceea ce s-a întâmplat în ultimele săptămâni încrederea reciprocă necesară pentru o colaborare de succes nu mai există”, a anunțat Volkswagen într-un comunicat.
Piech și-a manifestat îndoiala cu privire la continuitatea lui Winterkorn în cadrul grupului, la începutul lunii aprilie, în presa germană, ceea ce i-a scandalizat pe ceilalți membri ai conducerii Volkswagen AG.
Winterkorn, sub conducerea căruia VW a obținut profituri record și concurează Toyota Motor pentru poziția de cel mai mare producător auto la nivel mondial, a participat la ședința consiliului din 16 aprilie, pentru a-și apăra funcția.
Porsche-Piech controlează 50,7% din drepturile de vot în cadrul grupului Volkswagen, prin intermediul companiei holding Porsche SE. Landul Saxonia Inferioară, unde se află sediul central al VW, este al doilea mare acționar al grupului, cu o participație de 20%, urmat de emiratul Qatar, cu 17%.
Huber, care este președinte adjunct, va prelua responsabilitățile lui Piech, de președinte al consiliului de supraveghere, până la desemnarea unui succesor.