Casa de Pensii Bucuresti a inregistrat 1.410.000 de asigurati, 506.800 pensionari de asigurari sociale de stat, precum si 73.392 de agenti economici. CPMB ofera diverse servicii care se realizeaza in baza atributiilor conferite de prevederile Legii 19/2000 modificata si completata, si anume: incheie contracte de asigurari sociale, inregistreaza declaratii de asigurare; asigura evidenta contributiilor de asigurari sociale, conform legii; certifica stagiul de cotizare si punctajul asiguratului, in conditiile legii; stabileste si plateste indemnizatii si alte drepturi prevazute in legi speciale, finantate de la bugetul de stat; emite decizii de recuperare a drepturilor incasate necuvenit; organizeaza si indruma activitatea de expertiza medicala si recuperarea capacitatii de munca; distribuie, in limita locurilor repartizate, asiguratilor si pensionarilor bilete de tratament; asigura desfasurarea activitatii de arhivare a documentelor, asigura distribuirea carnetelor cu certificate medicale catre institutiile sanitare etc. Din pacate, relatia dintre casa de pensii si petitionar ramane deficitara, fiind motivata de volumul enorm de munca din anul trecut, cand au fost recalculate peste 400.000 de pensii. In anul 2005 au fost inregistrate 11.816 petitii, cereri si sesizari, din care s-au solutionat 9.340 de petitii. In domeniul pensiilor au fost primite 2.621 de solicitari, fiind solutionate doar 1.064 de petitii. La nivelul institutiilor publice din Capitala, Casa de Pensii a Muncipiului Bucuresti este cea care nu intotdeauna raspunde sesizarilor in termenul de 30 de zile. Personalul insuficient, fluctuatia acestuia, salariile nemotivante, dar si un management defectuos al resurselor umane, de gestionare a activitatii celor 360 de salariati sunt cateva dintre dificultatile enumerate de CPMB in Raportul institutiei pe 11 luni ale anului 2005.