Numarul masinilor noi sau second-hand a crescut foarte mult in ultima vreme, dar la fel s-a intamplat si cu numarul reclamatiilor legate atat de dealerii auto, cat si de service-urile care ar trebui sa asigure reparatiile.
numai pe parcursul anului trecut, Oficiul pentru Protectia Consumatorilor (OPC) Bucuresti a primit peste 300 de reclamatii legate de serviciile prestate de cei autorizati sa repare masinile. Oamenii au reclamat fie ca au stat cu masina in service cateva luni (mult prea mult pentru o defectiune care trebuia remediata), fie reparatia nu a fost corespunzatoare etc.
Dl Doru Nita, inspector principal in cadrul OPC Bucuresti, ne-a explicat ca termenul de efectuare a reparatiei nu este ingradit de lege, ci se stabileste de catre agentul economic in functie de comenzile pe care le are. "Conform legilor in vigoare, in momentul in care o masina intra in service, operatorul economic trebuie sa stabileasca clar termenul in care se efectueaza reparatia, chiar daca acesta este mai lung. Consumatorul trebuie sa stie ce il asteapta. In cazul in care nu se respecta termenul, proprietarul masinii poate reclama acest lucru OPC", ne-a explicat inspectorul Nitu.
O alta problema cu care s-au confruntat consumatorii a reprezentat-o reparatia necorespunzatoare a masinii. "In aceste cazuri intervine o alta problema. In general, atunci cand au o problema la masina, soferii se duc la service fara sa se intereseze daca unitatea respectiva este autorizata de RAR sa efectueze reparatii pe tipul respectiv de autovehicul. si atunci, normal ca reparatia nu este corespunzatoare. soferii ar trebui sa se intereseze de lista service-urilor autorizate periodic, RAR scoate o revista in care publica toate aceste informatii", ne-a mai explicat inspector Nitu.
Cumparari la mana a doua
» Garantie
Atunci cand cumparati o masina second de la un agent economic autorizat, asa cum se intampla
din ce in ce mai des in ultima perioada, garantia o stabileste vanzatorul de comun acord cu
cel care cumpara.
Reparatie
Cel care vinde masina la mana a doua trebuie sa asigure si service corespunzator al autovehiculului in cazul unor eventuale defectiuni survenite dupa cumparare valabil in termenul de garantie convenit de cele doua parti.
» Suplimentar
APC Romania va sfatuieste sa efectuati urmatorii pasii atunci cand lasati masina aflata inca in garantie la reparat: solicitati un proces-verbal de predare-primire in care sa fie specificate data predarii, natura defectului, starea produsului la predare, termenul de reparatie convenit cu vanzatorul in cazul in care este necesara inlocuirea unor piese, asigurati-va ca sunt utilizate numai piese originale la ridicarea produsului solicitati inscrierea reparatiei in certificatul de garantie sau un proces-verbal din care sa reiasa natura reparatiei efectuate, termenul de realizare aveti grija sa fie specificat faptul ca termenul de garantie se prelungeste cu perioada de nefunctionare a produsului.