Momentul declansarii grevei generale in portul Constanta se apropie. Colegiul Liderilor Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare a hotarat ieri inceperea actiunii de strangere de semnaturi pentru protestul ce va avea loc pe 10 mai. Presedintele federatiei, Petre Costel, a declarat ca in cadrul intalnirii s-a stabilit ca reprezentantii Organizatiei Patronale si cei ai FNSP sa adreseze marti o scrisoare comuna primului ministru, Calin Popescu Tariceanu, si ministrului Transporturilor, Gheorghe Dobre, prin care se solicita o intrevedere cu acestia pentru rezolvarea problemelor de pe platforma portuara. Petre Costel sustine ca cei aproximativ 5.000 de angajati de pe platforma portuara ar putea renunta la greva in cazul in care intalnirea dintre reprezentantii Guvernului si cei ai lucratorilor portuari va avea loc pana pe data de 10 mai. Rezultatul unei astfel de actiuni poate avea efecte extrem de grave pentru economia constanteana.
Reprezentantii sindicalistior spun ca in anul 2005 in portul Constanta au fost manevrate 50 de milioane tone de marfa, din care cel mai probabil aproape 20 de milioane au fost operate cu oamenii care au muncit la negru. Portul Constanta se intinde pe un perimetru de 200 de dane iar zilnic la operare sunt aproximativ 40 de nave. Numarul operatorilor a crescut cu aproape 400% in ultimul timp, ajungand acum la peste 80. Multi dintre ei, spun specialistii, nu isi justifica prezenta in port. Sindicalistii si operatorii portuari onesti spun ca ar trebui sa existe o singura agentie pentru ocupare si formare profesionala a muncitorilor portuari, care sa distribuie docheri si mecanizatori pe termen scurt si lung.