Scăderea nivelului Dunării face mai dificile şi condiţiile în care se efectuează traversările cu bacul între Galaţi şi I.C. Brătianu, din judeţul Tulcea. Bacurile traversează Dunărea după o rută ocolitoare, pentru a evita o zonă în care diferenţa dintre pescajul bacului şi nivelul albiei este de la 0,9 la 1,6 m. „Ocolim cam 300 de metri şi ajutaţi de instrumentele de navigaţie putem alege un traseu sigur. Din pricina cotelor scăzute ale Dunării sunt zone în care şenalul navigabil este prea puţin adânc, aşa că nu avem ce face”, spune căpitanul fluvial Ştefan Drăgan, de la Navrom Trecere Bac.
Pierderi greu de calculat
Firmele de transport fluvial de mărfuri înregistrează pierderi care deocamdată nu pot fi evaluate, pentru că reducerea pescajului navelor care traversează zona este realizată prin reducerea volumului de mărfuri transportate la o cursă. „Ofiţerii Căpităniei Portului Galaţi supraveghează şi controlează la plecare ca pescajele navelor să nu depăşească acele puncte critice. Asta înseamnă că navele trebuie să fie încărcate mai puţin, nu la capacitate maximă, ca până acum”, spune Virgil Ciobanu, purtătorul de cuvânt al Căpităniei Galaţi. Reducerea volumului de mărfuri transportate la o cursă se cumulează în pierderi economice înregistrate de firmele de shipping din cauza scăderii nivelului Dunării.