Traficul rutier este blocat, începând de astăzi, pe un tronson important din Drumul Taberei, în urma începerii lucrărilor în subteran la viitoarele staţii şi galerii de metrou.
Circulaţia a fost închisă pe strada Valea Ialomiţei, între Drumul Taberei şi strada Valea Oltului, pe o perioadă de aproximativ de doi ani în care se va lucra la noua magistrală de metrou care va face legătura între cartierul Drumul Taberei şi zona Eroilor. Traficul rutier a fost deviat pe strada Valea Argeşului şi pe aleile adiacente din zona Drumul Taberei – Valea Oltului.
Conform avizului Comisiei Tehnice de Circulaţie, se va asigura traversarea străzii Valea Ialomiţei, între aleea Pârva şi aleea Dealul Măcinului, precum şi accesul din Drumul Taberei la aleea Câmpul cu Flori şi aleea Baiut. Edilii i-au sfătuit pe bucureşteni să circule cu atenţie în zonele afectate de lucrări şi să respecte semnificaţia indicatoarelor şi a marcajelor rutiere.
Stadiul lucrărilor
Şantierul la magistrala de metrou din Drumul Taberei a început încă din luna noiembrie 2011, dar până acum s-a lucrat sub circulaţie.
„Se munceşte la incinta pereţilor staţiei şi la depoul de la Valea Ialomiţei, iar apoi se va excava. Odată cu extinderea lucrărilor, va creşte numărul de maşini cu care se va munci. Restricţiile de circulaţie vor dura doi ani, dar dacă terminăm mai devreme, vom da drumul la trafic. În afară de devierea anunţată, vor mai fi şi altele în zonele unde se va lucra, dar pe tronsoane mai mici”, a declarat Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex.
Concomitent cu lucrările din zona Valea Ialomiţei, vor începe şi cele la celelalte staţii de metrou. În curând, se vor mai închide şi alte porţiuni de drum în zonele Favorit, Romancierilor, Brâncuşi, pe măsură ce constructorii înaintează.
Nici transportul în comun de suprafaţă nu va scăpa de devieri.
Din noiembrie, de când a demarat şantierul, au fost mutate reţelele de utilităţi. Constructorii au întâmpinat probleme din cauză că ţevile şi cablurile nu respectau traseele de pe hărţi.
Când se termină
Lucrările ar urma să se încheie în 2015, când va fi pusă în funcţiune noua magistrală. Directorul Metrorex a precizat că nu vor fi probleme cu întârzierea lucrărilor, aşa cum s-a mai întâmplat la tronsoanele începute înainte de 1989 şi care au fost finalizate după mai bine de 20 de ani, deoarece finanţarea este asigurată.
Metrorex a încheiat un contract de 215 milioane de euro, fără TVA, cu un consorţiu de firme condus de Astaldi, care se vor ocupa de tronsonul Râul Doamnei-Eroilor. Jumătate din bani provin dintr-un credit de la Banca Europeană de Investiţii şi restul de la bugetul de stat.
„Aştept seriozitate maximă din partea constructorilor pentru că actualul Guvern face eforturi colosale pentru a finanţa acest program de investiţii în modernizarea infrastructurii”, a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, la începerea şantierului.
Cum va arăta noua magistrală
Noua linie de metrou va deservi peste 300.000 de persoane, iar Metrorex intenţionează să o prelungească până în Pantelimon. Deocamdată, se vor construi nouă staţii de metrou, pe o lungime de 6,2 km., pentru care vor fi achiziţionate 51 de trenuri.
Noile staţii vor fi următoarele: Râul Doamnei, Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară. Dotările tehnice ale staţiilor de metrou vor fi ultramoderne, asemănătoare cu cele din alte ţări dezvoltate.
De la Academia Militară, trenurile de metrou vor ajunge la Eroilor, iar de acolo, se va face o prelungire, pe traseul Haşdeu, Cişmigiu, Universitate, Piaţa Iancului, Pantelimon.