-0.2 C
București
luni, 18 noiembrie 2024
AcasăSpecialŞantierele navale nu simt criza

Şantierele navale nu simt criza

Deşi efectele crizei sunt evidente în domeniul producţiei industriale, graficul de producţie de la Şantierul Naval „Damen” din Galaţi este destul de aglomerat, vineri fiind programat un dublu eveniment, urmând să aibă loc lansarea navei „World Opal” şi botezul navei „World Diamond”. „La eveniment vor fi prezenţi Alteţa Sa Regală, Principesa Moştenitoare a României, Margareta, dar şi conducerea grupului olandez Damen, prin dl. Arnout Damen – COO Damen Shipyards Group şi Dl. René Berkvens – CEO Damen Shipyards Group. De asemenea, festivităţile vor avea loc în prezenţa reprezentanţilor armatorului norvegian World Wide Supply şi a reprezentantilor companiilor coproducătoare”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Şantierului Naval „Damen”. Navele sunt construite în colaborare cu Şantierul Naval „Damen” din Gorinchem (Olanda), care a asigurat proiectarea şi principalele echipamente, la Galaţi fiind realizate construcţia, montarea şi punerea în funcţiune a echipamentelor, precum şi efectuarea probelor de cheu şi a probelor de mare.

Companiile subcontractoare implicate în construcţia şi finalizarea celor şase nave construite pentru World Wide Supply sunt Helmers (pentru izolaţii, tapiţerii şi mobilier), Eekels (pentru instalaţii şi echipamente electrice), Den Breejen Romania & Muehlhan Grecia (pentru lucrări de vopsitorie şi conservare), Johnson Control, cu sprijinul De Haan, filiala Galaţi (pentru sisteme de aer condiţionat şi ventilaţie), Maritime Interior (pentru tubulatură şi izolaţii), precum şi Dokival Galaţi, pentru diverse alte lucrări. Primele patru nave din seria pentru World Wide Supply au fost „World Pearl”, „World Diamond”, „World Peridot” şi „World Emerald”. „World Opal” va fi cea de-a cincea navă lansată la apă din seria celor şase. „World Diamond” a făcut de curând probele de mare.

Nava are lungimea de peste 80 de metri, lăţimea de 16,2 metri şi un pescaj de 16,5 metri, atingând o viteză de croazieră de 13,7 noduri. La bord pot urca 16 membri ai echipajului şi 6 pasageri. Nava poate transporta peste 1.400 de tone de mărfuri diverse, de la carburanţi şi apă potabilă, la materialele tehnologice, precum saramură, ciment, barită, noroi de foraj. Navele pot funcţiona şi ca nave-stingătoare de incendii la platformele marine şi vor fi dotate cu echipamente pentru depoluare marină. Aceste nave sunt utilizate şi pentru schimbul de tură al echipajelor platformelor de foraj marin din Marea Nordului.

„Damen Shipyards Group”, prezent în 34 de ţări

Compania olandeză “Damen” Shipyards Group, înfiinţată în 1927, deţine peste 45 de şantiere navale, şantiere de reparaţii şi companii în domeniul industriei construcţiilor navale din întreaga lume. “Damen” are aproximativ 6.000 de angajaţi în 34 de ţări. A livrat peste 5.000 nave, începând cu 1969 şi livrează până la 150 de nave pe an. Şantierul Naval de la Galaţi a intrat în componenţa “Damen Shipyards Group” la privatizarea din 1999, după ce, anterior, şantierul gălăţean şi grupul olandez avuseseră o colaborare de cinci ani.

Cele mai citite

UE analizează piețele agricole post-invazie în Ucraina: măsuri urgente pe masa Consiliului Agricultură și Pescuit

Miniștrii Agriculturii pregătesc strategii pentru 2025 la reuniunea Consiliului UE de la Bruxelles Miniștrii Agriculturii din statele membre ale Uniunii Europene se reunesc luni, la...

Rezidențiat: Un sistem medical care strigă după ajutor

În timp ce peste 10.000 de candidați au susținut examenul de rezidențiat, România se confruntă cu un paradox cutremurător: avem un număr mare de...

UE analizează piețele agricole post-invazie în Ucraina: măsuri urgente pe masa Consiliului Agricultură și Pescuit

Miniștrii Agriculturii pregătesc strategii pentru 2025 la reuniunea Consiliului UE de la Bruxelles Miniștrii Agriculturii din statele membre ale Uniunii Europene se reunesc luni, la...
Ultima oră
Pe aceeași temă