Unele saloane auto s-au anulat, la altele au fost destui absenti, insa la salonul auto de la Geneva – care incepe marti pentru presa si joi pentru public – vine toata lumea buna. Bugatti aduce o masina de 1.350 cai putere, Skoda vine cu primul SUV, Fiat 500 se decapoteaza, la fel si Mini cu al sau Cooper Works. Dacia prezinta conceptul crossover Duster, indienii de la Tata vor aduce micul Nano, Mercedes vine cu noi modele E Klasse, iar Renault innoieste hatchback-ul Clio. Pe scurt, potrivit Hotnews, la Geneva or sa fie aproape 100 de noutati, dovada ca, desi masinile nu se mai vand ca altadata, producatorii nu au uitat ca lansarea de noi modele tine la cote inalte interesul publicului.
E la moda sa fii "verde" in auto, masinile cu emisii de CO2 reduse sunt in multe tari scutite de taxe, iar doua modele hibride ce vor fi la Geneva isi vor disputa suprematia pe acest segment. Toyota aduce in premiera europeana noua generatie Prius, care consuma mai putin si are un mare avantaj – modelul este deja cunoscut, fiind cel mai vandut hibrid. Insa Prius are de acum un concurent, hibridul Insight de la Honda care este in versiune de serie si are de partea sa pretul – sub 20.000 de euro in unele tari europene.
Cand e vorba de masini pur electrice, avem mai mult concepte, cu promisiuni ca vor aparea pe piata intr-un an sau doi. Va fi interesanta si prezenta lui Opel Ampera, "fratiorul" lui Chevrolet Volt, masina care va fi propulsata de motorul electric, cu care autonomia va fi de 60 km, insa acest motor va fi incarcat de unul pe benzina care va avea avantajul unui consum redus. Dintre masinile pur electrice care se vand deja, la Geneva urmeaza sa expuna Tesla Motors, al carui model sport costa cam 100.000 euro. Pana sa vedem masini electrice de 10 – 15.000 euro cu autonomie decenta vor mai trece cativa ani.
E de asteptat ca la Geneva, indienii de la Tata Motors sa aduca o versiune europeana a masinutei Nano, care se va vinde de luna viitoare in India cu mai putin de 2.000 euro. Nano destinat europenilor va avea ABS, airbag-uri si centuri de siguranta pentru locurile din spate, iar pretul ar trebui sa ajunga la vreo 5.000 de euro, insa momentul lansarii pare inca indepartat, mai ales daca ne gandim ca pana si in India lansarea s-a amanat cu aproape un an.
La capitolul masini care vin in versiunea de serie sunt cateva care vor capta atentia. Micul Fiat 500 va avea versiune decapotabila, la fel si modelul Cooper Works de la Mini. Renault restilizeaza hatchback-ul Clio, Ford vine cu noul Focus RS de 300 CP iar Skoda va prezenta versiunea de serie a lui Yeti, primul SUV al marcii cehe.
Pentru cei cu mai putini bani e bine de stiut ca Spark, cel mai mic Chevrolet, va fi prezentat si el intr-o noua generatie, iar cei cu bugetul gros se pot bucura sa afle ca la Geneva debuteaza noi modele Mercedes E Klasse.
Daca suntem la capitolul masini germane, trebuie spus ca Volkswagen va prezenta noul Polo, model care va ajunge in toamna si in tara, dar vor veni si noi generatii Golf Plus, Golf Variant si Golf GTI- care se vor lansa in primavara.
La doi pasi de Franta producatorii francezi nu puteau sta indiferenti. Peugeot aduce modelul 3008, primul crossover al marcii, in timp ce colega de alianta, Citroen, relanseaza numele legendar DS care va fi folosit pentru un concept de crossover ce va ajunge in serie la anul. Tot din Franta va veni si una din cele mai puternice masini ale show-ului, Bugatti va aduce Veyron Centenaire, editie speciala ce sarbatoreste 100 de ani de la infiintarea companiei. Masina ajunge in 2,4 secunde de la 0, la 100 km/h, iar viteza maxima trece de 400 kmh.
Aston Martin, Rolls Royce si Bentley vin si ele cu masini puternice, Audi aduce A4 Allroad si A5 cabrio, iar BMW prezinta un concept seria 5 hatchback.
Poate multi se vor mira de numarul mare al masinilor puternice care sunt prezente la Geneva, acum cand industria auto e in impas, iar masinile foarte scumpe nu mai au cautare ca pe vremuri. Totusi, explicatia este ca lucrul la multe dintre modele a inceput intr-o perioada mai prospera cand modelele costisitoare mergeau bine.
E interesant ca noutati vor aduce si producatori al caror nume a fost asociat in ultima vreme cu falimentul – General Motors si Chrysler. Ei vin hotarati sa convinga publicul ca vor rezista in continuare pentru a putea sa produca ce promit acum.
Daca la Detroit au lipsit sapte producatori importanti, alte saloane au fost anulate, iar pentru Frankfurt, in toamna, deja sunt firme care spun "pas", la Geneva vine toata lumea buna pentru a dovedi ca nu-i doboara criza.
In pavilionul Palexpo sunt asteptati 700.000 de invitati, dintre care peste o treime din afara Elvetiei. Salonul incepe din 5 martie pentru public si se termina pe data de 15. Biletele costa aproape 10 euro pentru adulti si mai putin de sase euro pentru cei sub 16 ani.