Astazi are loc o sedinta extraordinara a Consiliului de Administratie (CA) al TAROM, in cadrul careia se va lua o hotarare cu privire la licitatia pentru asigurarea flotei aeriene. Procedura de licitatie a fost suspendata in data de 29 august, la cererea Ministerului Transporturilor, ca urmare a unor contestatii primite din partea a doi potentiali ofertanti, respectiv Astra Asigurari si ARDAF.
Cristian Becerescu, directorul general al TAROM si totodata presedintele CA, ne-a declarat ca in aceasta sedinta extraordinara, actionarul companiei, respectiv Ministerul Transporturilor, ar putea hotari ca urmatoarea licitatie sa fie realizata, prin intermediul unei firme specializate, fie pe piata externa, fie pe cea interna. Este de presupus, astfel, ca membrii consiliului de administratie iau in calcul modificarea unor prevederi din caietul de sarcini. Acest lucru ar duce la anularea procedurii de licitatie suspendate si reluarea intregului proces.
Intrucat contractul de asigurare al flotei expira la 30 septembrie, iar avioanele ar trebui sa ramana la sol daca acesta nu este reinnoit, consiliul de administratie a solicitat, in prima zi a acestei saptamani, societatii OMNIASIG o prelungire a actualei polite pe o perioada de trei luni. Adica, pana la finele acestui an.
Decizia prelungirii contractului va fi luata, insa nu de OMNIASIG, ci de reasiguratorii sai de pe piata externa. De regula, contractele de asigurare a flotelor aviatice se incheie pe perioade de un an, iar preturile sunt stabilite de piata internationala a reasiguratorilor. Si asta se intampla pentru ca reasiguratorii sunt de fapt cei care preiau riscurile asumate de catre companiile de asigurari. Ramane de vazut ce pret va trebui sa plateasca TAROM pentru extinderea solicitata, intrucat acesta nu va putea fi negociat.