20 C
București
marți, 1 octombrie 2024
AcasăSpecialRomânia primeşte în plus 1,3 miliarde de euro pentru infrastructura de transport

România primeşte în plus 1,3 miliarde de euro pentru infrastructura de transport

Ministerul Transporturilor are la dispoziţie 1,3 miliarde de euro pentru dezvoltarea de proiecte pe cele două coridoare care străbat România şi fac parte din direcţiile de dezvoltare prioritare ale Uniunii Europene, respectiv Coridorul Rin-Dunăre şi Coridorul Orient/Est-mediteraneean.

În urma negocierilor purtate între reprezentanţii Comisiei Europene şi statele membre a fost convenit transferul a 10 miliarde de euro din Fondul de Coeziune, către Mecanismul Conectarea Europei (Conecting Europe Facility – CEF), în scopul accelerării procesului de finalizare a coridoarelor prioritare de transport situate pe reţeaua centrală TEN-T. Suma de 10 miliarde de euro este dedicată statelor membre care intră sub incidenţa politicii de coeziune. Alocarea ce revine României din această sumă este de aproximativ 1,3 miliarde de euro.

Citeşte şi: Lucrări de mântuială Podul Calafat-Vidin, distrus după patru luni de la inaugurare

Astfel, în vederea demarării procesului de selecţionare a unor proiecte prioritare ce pot fi finanţate prin intermediul acestui nou instrument financiar, Ministerul Transporturilor a identificat mai multe variante de lucru, care urmează să fie confirmate prin intermediul Master Planului General de Transport, care va fi finalizat în februarie 2014.

Unul dintre proiectele care va primi finanţare prin intermediul acestui program este reabilitarea căii ferate Craiova-Calafat, care asigură conexiunea cu podul Calafat – Vidin, ca parte integrantă a Coridorului Orient/Est-Mediteraneean, definit prin regulamentul CEF. Studiul de fezabilitate a fost finalizat în anul 2012, iar valoarea totală a proiectului ajunge la 400 miliarde de euro.

Restul sumei, pana la 1,3 miliarde de euro, vizează în primul rând modernizarea celor 16 porturi dunărene şi maritime. „Alocarea celor 1,3 miliarde de euro reprezintă o veste foarte bună pentru România. Investiţiile europene vor fi direcţionate către asigurarea canalului navigabil şi îmbunătăţirea infrastructurii intermodale, respectiv conexiuni feroviare mai rapide ale porturilor, astfel încât transporturile de mărfuri pe Dunăre să crească în viitorul apropiat cu 20% faţă de nivelul din 2010”, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu.

Noul program de finanţare Mecanismul Conectarea Europei (Conecting Europe Facility) se alătură astfel Programului Operaţional Sectorial de Transport (POST), aflat acum în plină desfăşurare.

Cele mai citite

Nicușor Dan susține că oamenii nu sunt în pericol, dacă trec prin Piața Unirii

Primarul general afirmă că nu există un expert care să confirme urgența lucrărilor de reabilitare Primarul Capitalei nu crede că graba cu care primarul sectorului...

Top 5 cocktailuri cu gin, de sezon

Dacă vă numărați printre persoanele pasionate de culinar, cu siguranță știți cât de importante sunt băuturile într-un meniu complet, nu-i așa? Ei bine, odată...

Septembrie, a treia cea mai slabă lună din 2024 pe segmentul de acțiuni, cu tranzacții de 1,2 miliarde lei

Bursa de Valori București a încheiat luna septembrie cu una dintre cele mai slabe performanțe ale anului, tranzacțiile pe segmentul de acțiuni totalizând 1,2...
Ultima oră
Pe aceeași temă